W dniach 14-15 września br. w 48 sklepach Biedronka w Polsce zostaną zaaranżowane wyjątkowe gabinety lekarskie. Przebywać w nich będą ubrani w kitle lekarskie eksperci w dziedzinie literatury dla dzieci z Fundacji „Czas Dzieci”, którzy przeprowadzą rozmowę z dzieckiem i rodzicami, a następnie na tej podstawie dobiorą książki odpowiednie dla najmłodszego pod względem wieku, preferencji oraz dotychczasowych doświadczeń czytelniczych. Wybrane tytuły książek i ich dawkowanie zostaną przepisane na symbolicznej recepcie.
Lista miejsc, gdzie 14 i 15 września będzie można spotkać lekarzy Ostrego Dyżuru Literackiego znajduje się pod adresem ostrydyzur.czasdzieci.pl/aktualnosci/id,10-juz_wkrotce_biedronce.html
Zobacz również
fot. Dawid Prząda | źródło: www.ostrydyzur.czasdzieci.pl/o-akcji/
fot. Anna Szymańska | źródło: www.ostrydyzur.czasdzieci.pl/o-akcji/
– Promowanie czytelnictwa jest jednym z naszych głównych celów, które konsekwentnie od lat realizujemy. Wierzymy, że nietypowa formuła tej akcji pomoże nam zaciekawić dzieci i przekonać je, że czytanie nie musi być nudne. Z kolei dla tych, które od książek nie stronią, diagnoza okaże się zachętą do sięgnięcia po kolejne wartościowe tytuły – mówi Anetta Jaworska-Rutkowska, kierownik do spraw społecznej odpowiedzialności biznesu w Jeronimo Martins Polska.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
– Bardzo istotne jest, by podsuwać dziecku książkę, która je zainteresuje, a jednocześnie będzie osadzona w przestrzeni postrzegania przez nie świata, będzie pasowała do jego zainteresowań, pomagała rozwiązać problemy i rozwijać pasje. Rodzicom często trudno jest na bieżąco śledzić bardzo szybko rozwijający się rynek literatury dla dzieci, dlatego „Ostry Dyżur Literacki” pomyślany jest jako kierunkowskaz dla nich – mówi Agnieszka Karp-Szymańska, prezes zarządu Fundacji „Czas Dzieci”.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Podczas akcji w sklepach Biedronka dostępna będzie także specjalna oferta książek polskich i zagranicznych autorów, skierowana do dzieci.
Akcja „Ostry Dyżur Literacki” promująca czytelnictwo skierowana jest do dzieci do 12 roku życia i ich rodziców. Ma ona na celu zarówno zachęcenie dzieci nieczytających do tego, by po książki sięgnęły, jak i zarekomendowanie kolejnych ciekawych pozycji tym już oczytanym.
PS
W ramach rozpoczętej w sierpniu br. akcji Gang Słodziaków, Biedronka przeprowadziła kampanię zachęcającą dzieci i dorosłych do wspólnego czytania. Marka zorganizowała także cykl wieczorynek dla najmłodszych, w których fragmenty książki o losach Słodziaków czytają znani aktorzy, m.ni. Wiktor Zborowski.
PS2
W ramach promocji bestsellera „Naturalista” w polskich lasach zostanie ukrytych 16 książek. Znalazcy otrzymają roczny zapas wszystkich kryminałów i thrillerów, jakie ukażą się w 2019 roku nakładem wydawnictwa W.A.B. Książek można szukać od 15 września.
PS3
W sierpniu br. na ulicy Piotrkowskiej w Łodzi stanęły kolorowe ławki w kształcie książek, zaprojektowane przez znanych malarzy i artystów ze świata mediów, muzyki, filmu czy literatury. Celem szlaku „Zaczytanych ławek” była promocja czytelnictwa.