Zmiany przyjęto pozytywnie, 90% z tych, którzy zapoznawali się wcześniej z przebudowaną wersją strony nie wracało już do poprzedniej.
Największa nowość to wyszukiwarka. Wcześniej użytkownicy korzystali z kilku osobnych pól do wpisania województwa, miasta czy powiatu. W nowej wersji pojawiło się jedno pole do wpisania lokalizacji, w której użytkownik chce znaleźć wymarzoną nieruchomość. Po wpisaniu pierwszych słów pojawiają się sugestie lokalizacji i dzięki autorskiemu systemowi inteligentnych podpowiedzi znacznie łatwiej jest teraz odnaleźć oferty mieszkań w kilku dzielnicach jednocześnie. Oferty z danej lokalizacji można od razu podejrzeć na mapie, dodać do schowka lub zamówić powiadomienia e-mail o nowych podobnych ogłoszeniach. Wygodne jest również poszukiwanie ogłoszeń na danym obszarze za pomocą mapy – nie musimy znać nazw ulic czy dzielnic aby znaleźć ogłoszenia blisko terenów zielonych czy na obrzeżach miasta. Mapa przydaje się również przy poszukiwaniu ogłoszeń na dużym obszarze bez potrzeby wypisywania wielu nazw miejscowości.
Zobacz również
W bazie serwisu znajduje się teraz blisko 1,2 miliona ofert. By móc wygodniej je przeglądać – na listach wyników i na samej stronie ogłoszenia – zdecydowanie powiększono galerię i rozmiar zdjęć. Wystawiający nieruchomość może teraz dodać nawet dwadzieścia zdjęć – tutaj otoDom zdecydowanie odróżnia się od innych serwisów.
Każdą modyfikację testowano zarówno jeszcze na etapie interaktywnych prototypów jak i w tradycyjnych badaniach usability z użytkownikami. Nawet tak wydawałoby się drobne zmiany, jak przeniesienie przycisku umożliwiającego kontakt z ogłoszeniodawcą podnoszą skuteczność – czyli najistotniejszy parametr w serwisie. Wprowadzano też zmiany, które podążają za obecnymi trendami na rynku nieruchomości. Na przykład przebudowa menu na stronie głównej, w którym pojawiła się nowa zakładka „inwestycje deweloperskie” to odpowiedź na rosnące zainteresowanie inwestycjami w nowe mieszkania.
– Przebudowa tak dużego serwisu, z największą liczbą unikalnych użytkowników w swojej kategorii to spore wyzwanie. Czeka nas jeszcze sporo pracy, ale już widzimy, że zmiany, które były solidnie przetestowane i wprowadzane etapowo zostały świetnie przyjęte przez użytkowników – mówi Przemysław Kotwicki, Dyrektor serwisu otoDom.pl – W okresie przejściowym obserwowaliśmy wzrost czasu, jaki użytkownicy spędzali na stronie. Jest jeszcze za wcześnie, by wyciągać wnioski, ale będziemy na bieżąco obserwować zmiany zachowań naszych użytkowników.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Słuchaj podcastu NowyMarketing