Pierwszy Orlen w Ruchu pojawił się przy ulicy Grójeckiej, gdzie przez wiele lat funkcjonował salon prasowy Ruch, który mocno wrósł w jej krajobraz. Zdaniem prezesa zarządu PKN Orlen, Daniela Obajtka, przejęcie przez PKN Orlen spółki Ruch pozwoliło uratować to miejsce i przywrócić je mieszkańcom Warszawy w nowoczesnej, atrakcyjniejszej formie.
Do 2030 r. koncern chce zainwestować w rozwój działalności detalicznej około 11 mld zł. Ma się to przełożyć na wzrost EBITDA segmentu detalicznego do około 5 mld zł rocznie.
Zobacz również
– Konsekwentnie realizujemy przyjętą strategię, dynamicznie rozwijając jeden z filarów naszej działalności: segment detaliczny, z którego rocznie uzyskujemy około 3 mld zł zysku operacyjnego. Naszą odpowiedzią na rynkowe trendy związane ze zmianami zachodzącymi w nowoczesnym handlu i ewoluującymi wraz z nimi potrzebami klientów są nowe formaty sprzedaży detalicznej pod marką Orlen w Ruchu. – mówi Obajtek.
Nowe formaty sprzedaży detalicznej będą obejmowały trzy rodzaje obiektów. W formacie A będą to około 20-metrowe obiekty. Z kolei w formacie B około 60–70-metrowe obiekty, takie jak pierwszy udostępniony klientom w Warszawie.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
W sklepach Orlen w Ruchu będzie można kupić kawę, hot dogi oraz wiele innych produktów gastronomicznych znanych ze Stop Cafe (powstaną również autonomiczne kąciki kawowe, w których sprzedaż będzie całkowicie zautomatyzowana). Oczywiście będzie można również dostać prasę.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
W najbliższym czasie takie punkty zostaną otwarte również w Katowicach, Bydgoszczy i Wrocławiu – punkty będą pojawiać się w miejscach o szczególnie dużym natężeniu ruchu, m.in. na dworcach, w biurowcach czy na lotniskach. Otwarcie pierwszego kącika planowane jest w sierpniu.
We wszystkich obiektach Orlen w Ruchu będzie działał program lojalnościowy Orlen Vitay. Klientom udostępniona została także usługa nadawania i odbierania przesyłek, która od września będzie funkcjonowała pod nową marką Orlen paczka. Ma to stanowić kolejne wzmocnienie segmentu detalicznego PKN Orlen.