Użytkownicy Mediapanelu uzyskali możliwość wiarygodnego szacowania zasięgu reklamy out of home dzięki danym pochodzącym z pasywnego pomiaru jednoźródłowej próby badawczej Gemius. To pierwsze źródło danych o oglądalności reklamy zewnętrznej w Polsce, uwzględniające perspektywę cross-mediową.
Wyniki prezentowane w badaniu Mediapanel opracowane są na podstawie dwóch źródeł danych: reprezentatywnej próby osób wyposażonych w urządzenia pomiarowe Gemius, które dostarczają informacji o ich lokalizacji oraz współrzędnych geograficznych nośników reklamy zewnętrznej, pochodzących od firm zrzeszonych w OOHlife. W badaniu dostępne są dane dotyczące nośników AMS, Clear Channel Poland, Jet Line, Synergic oraz Warexpo. Projekt ma charakter otwarty i w każdej chwili do badania swoje nośniki reklamy zewnętrznej mogą włączyć kolejne firmy.
Zobacz również
Zakres prezentowanych danych obejmuje tradycyjne nośniki reklamy zewnętrznej (OOH), jak i nośniki cyfrowe (Digital OOH), zarówno outdoorowe, jak i indoorowe. W planach rozwoju badania jest m.in. podział wyników według konkretnych formatów nośników czy uwzględnienie w wynikach informacji o liczbie kontaktów reklamowych. Dane na temat oglądalności nośników out of home publikowane są codziennie, a użytkownicy mogą z nich korzystać zarówno poprzez interfejs online, jak i za pośrednictwem API.
– To dobra i potrzebna rynkowi reklamy wiadomość. Po wielomiesięcznych wspólnych rozmowach i konsultacjach wewnątrz branży, OOH i Digital OOH dołączają do Mediapanelu. To pierwszy etap projektu, który w cross-mediowym pomiarze widowni pokazuje ogromny potencjał naszego medium na tle innych. Obecność reklamy zewnętrznej w badaniu Mediapanel oznacza możliwość sprawdzenia i porównania zasięgu mediów i otwiera marketerom nowe ścieżki dla wyboru efektywnych strategii komunikacyjnych – potwierdzają zgodnie Marek Kuzaka (AMS), Filip Hołowczyc (Clear Channel Poland), Michał Ciundziewicki (Jet Line), Paweł Orłowski (Synergic) i Michał Marcinkiewicz (Warexpo).
Zdjęcie główne: mat. pras.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing