TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Outdoor w badaniu Mediapanel

Outdoor w badaniu Mediapanel
Wyniki badania Mediapanel obejmują kolejne medium – outdoor – z uwzględnieniem nośników tradycyjnych (OOH) i cyfrowych (Digital OOH). Włączenie pomiaru reklamy zewnętrznej do badania jest wspólną inicjatywą reprezentantów rynku out of home oraz Gemius. Projekt realizowany jest we współpracy z OOHlife Izbą Gospodarczą (dawniej IGRZ).
O autorze
1 min czytania 2024-10-10

Użytkownicy Mediapanelu uzyskali możliwość wiarygodnego szacowania zasięgu reklamy out of home dzięki danym pochodzącym z pasywnego pomiaru jednoźródłowej próby badawczej Gemius. To pierwsze źródło danych o oglądalności reklamy zewnętrznej w Polsce, uwzględniające perspektywę cross-mediową.

Wyniki prezentowane w badaniu Mediapanel opracowane są na podstawie dwóch źródeł danych: reprezentatywnej próby osób wyposażonych w urządzenia pomiarowe Gemius, które dostarczają informacji o ich lokalizacji oraz współrzędnych geograficznych nośników reklamy zewnętrznej, pochodzących od firm zrzeszonych w OOHlife. W badaniu dostępne są dane dotyczące nośników AMS, Clear Channel Poland, Jet Line, Synergic oraz Warexpo. Projekt ma charakter otwarty i w każdej chwili do badania swoje nośniki reklamy zewnętrznej mogą włączyć kolejne firmy.

Zakres prezentowanych danych obejmuje tradycyjne nośniki reklamy zewnętrznej (OOH), jak i nośniki cyfrowe (Digital OOH), zarówno outdoorowe, jak i indoorowe. W planach rozwoju badania jest m.in. podział wyników według konkretnych formatów nośników czy uwzględnienie w wynikach informacji o liczbie kontaktów reklamowych. Dane na temat oglądalności nośników out of home publikowane są codziennie, a użytkownicy mogą z nich korzystać zarówno poprzez interfejs online, jak i za pośrednictwem API.

– To dobra i potrzebna rynkowi reklamy wiadomość. Po wielomiesięcznych wspólnych rozmowach i konsultacjach wewnątrz branży, OOH i Digital OOH dołączają do Mediapanelu. To pierwszy etap projektu, który w cross-mediowym pomiarze widowni pokazuje ogromny potencjał naszego medium na tle innych. Obecność reklamy zewnętrznej w badaniu Mediapanel oznacza możliwość sprawdzenia i porównania zasięgu mediów i otwiera marketerom nowe ścieżki dla wyboru efektywnych strategii komunikacyjnych – potwierdzają zgodnie Marek Kuzaka (AMS), Filip Hołowczyc (Clear Channel Poland), Michał Ciundziewicki (Jet Line), Paweł Orłowski (Synergic) i Michał Marcinkiewicz (Warexpo).

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Zdjęcie główne: mat. pras.

Słuchaj podcastu NowyMarketing