Abraham Lincoln ożywiony przez sztuczną inteligencję w kampanii „The Most Famous Speech Never Given“

Abraham Lincoln ożywiony przez sztuczną inteligencję w kampanii „The Most Famous Speech Never Given“
Agencja EP+Co we współpracy z organizacją Worth Rises ożywiła… Abrahama Lincolna. Pomogła w tym oczywiście technologia sztucznej inteligencji, dzięki której powstała specjalna kampania z 16. prezydentem Stanów Zjednoczonych w roli głównej.
O autorze
1 min czytania 2024-02-16

Prezydentowi Lincolnowi przypisuje się zniesienie niewolnictwa, a wszystko to za sprawą słynnej 13. poprawki do Konstytucji Stanów Zjednoczonych. Mniej znanym faktem jest jednak to, że poprawka ta zawiera klauzulę zezwalającą na niewolnictwo, jeżeli stanowi ono karę za przestępstwo. Zapis ten jest w mocy od 1865 roku, czyli od momentu uchwalenia 13. poprawki. Prezydent, chociaż był w pełni świadomy istnienia i brzmienia wspomnianej klauzuli, postanowił ją zaakceptować dla uzyskania ponadpartyjnego poparcia. 

Obowiązywanie poprawki z niechlubną klauzulą do dziś rodzi pytania o los osób, które obejmuje ona swoją mocą. Sytuacja skłania także do refleksji nad tym, co powiedziałby prezydent Lincoln, gdyby mógł zobaczyć jak wielu ludzi, przez jego jedną decyzję, nadal doświadcza ogromnego cierpienia również dzisiaj. 

Lincoln ożywiony przez technologię sztucznej inteligencji 

Uwagę na problem związany z obowiązywaniem poprawki zwróciła agencja EP+Co, która w porozumieniu z organizacją Worth Rises opracowała kampanię pro bono “The Most Famous Speech Never Given”.

Czerpiąc z historycznych prezydenckich przemówień, agencja wyszkoliła algorytm sztucznej inteligencji tak, aby ta stworzyła całkiem nową mowę, wygłoszoną głosem polityka. W ścisłej współpracy z Haroldem Holzerem, przewodniczącym Lincoln Forum, powstała także postać do złudzenia przypominająca słynnego prezydenta. Samo przemówienie, jak i wygląd, ruchy oraz głos wygenerowanej postaci są tak autentyczne, jak to tylko możliwe – uwzględniony został nawet charakterystyczny dla Lincolna akcent, a także jąkanie się. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Kampania, strategicznie rozpoczęta w 2024 roku, na niedługo przed wyborami prezydenckimi w Stanach Zjednoczonych, ma na celu stymulowanie edukacji publicznej w zakresie polityki i działań legislacyjnych. Jej celem jest także zachęcenie obywateli do otwartego domagania się zmian na poziomie federalnym i okazania poparcia dla wprowadzenia poprawki abolicyjnej, mającej umożliwić zniesienie niewolnictwa raz na zawsze. 

Kampania jest częścią szeroko zakrojonej akcji #EndTheException.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Zdjęcie główne: YouTube

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS Joe Biden ofiarą sztucznej inteligencji, czyli o tym, jak nowe technologie zmieniają scenę polityczną

Na chwilę przed ważnymi prawyborami w Stanach Zjednoczonych doszło do niepokojącego incydentu. Amerykanie, odbierając telefon, usłyszeli po drugiej stronie fałszywy, komputerowo wygenerowany głos prezydenta Bidena, który zniechęcał ich do udziału we wspomnianych prawyborach.

PS2 Startują Centra Wyborcze na TikToku

TikTok wspiera swoją społeczność w dostępie do rzetelnych informacji przed wyborami do Parlamentu Europejskiego.