TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Packhelp wdrożył hybrydowy model pracy i otworzył nowe biuro. Teraz zaprasza do niego inne startupy

Packhelp wdrożył hybrydowy model pracy i otworzył nowe biuro. Teraz zaprasza do niego inne startupy
O autorze
3 min czytania 2022-01-14

Pandemia COVID-19 zmieniła sposób pracy wielu firm. Część z nich całkowicie zrezygnowała z biur i „przesiadła się” na zdalny model pracy, a druga część wybrała model hybrydowy. Do tej drugiej grupy zalicza się warszawski startup Packhelp, który przy tej okazji otworzył na warszawskiej Woli nowe biuro – dostępne także dla społeczności startupowej.

Wraz z wybuchem pandemii i kolejnymi lockdownami Packhelp, podobnie jak wiele firm w kraju i na świecie, stanął przed poważnym dylematem. Jak zorganizować pracę w covidowej rzeczywistości, aby praca była zarówno efektywna, jaki i bezpieczna?

Początkowo ograniczył konieczność przychodzenia do biura i postawił na pracę zdalną. Nie było to jednak łatwe. Od początku istnienia firmy Packhelp przyzwyczajony był właśnie do przychodzenia do biura. Według Katarzyny Doleżał, VP HR w Packhelp, to w dużej mierze kultura organizacyjna bazująca na podejściu “office centric” sprawiła, że firma urosła tak szybko.

Potem Packhelp zaczęły doskwierać pierwsze problemy z pracą zdalną: pogorszyła się komunikacja, zarówno sposób przepływu informacji, jak i jej jakość. Brak kontaktu, jaki daje komunikacja niewerbalna, tylko potęgowało ten efekt. Miało to przełożenie na spadek motywacji i produktywność.

Managerowie zauważyli, że coś jest nie tak. Regularnie bowiem badają nastroje wśród pracowników, przeprowadzając ankiety oraz badania NPS i Employer Value Proposition.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– To z tych źródeł wiemy, że ludzie, spotkania z nimi, wspólne rozwiązywanie problemów, spontaniczna wynalazczość czy burze mózgów to istotne elementy pracy w Packhelp. Wielu osobom brakowało tego podczas pandemii. Dlatego zaczęliśmy poszukiwać nowych modeli pracy – mówi Katarzyna Doleżał.

Wybór padł na hybrydowy model pracy, czyli taki, który łączy pracę zdalną z pracą w biurze. Aby system działał, potrzeba dwóch elementów: jasnych reguł współpracy i przestrzeni biurowej. Jak oba elementy wyglądają w Packhelp?

Słuchaj podcastu NowyMarketing

3 dni w biurze, 2 dni w domu

– Każdy pracownik, który mieszka nie dalej niż 30 kilometrów od naszego biura, wybiera, które trzy dni w nim spędzi. Dodatkowo każdy członek zespołu ma ekstra pulę dni zdalnych do wykorzystania. A może je wykorzystać w dowolnym momencie w roku – wyjaśnia Katarzyna Doleżał. Ponadto wśród pracowników Packhelp są i tacy, którzy w 100% pracują zdalnie. Ale i oni od czasu do czasu wpadają do biura.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Jak często? Przynajmniej raz na kwartał. Oprócz tego wszyscy pracownicy Packhelp mają możliwość pracy zdalnej z zagranicy przez 90 dni w roku. Jak mówi Katarzyna Doleżał, to ważny benefit, bo pozwala im jednocześnie podróżować i zarabiać.

Na co dzień członkowie warszawskiego startupu uzgadniają wspólnie, w jakich dniach będą w biurze. Dzięki temu mają szansę się spotkać i porozmawiać na żywo. A służy im do tego kalendarz i aplikacja do rezerwacji biurek, w której widać kto jakiego dnia pojawi się w siedzibie firmy lub wręcz przeciwnie będzie „stacjonować” w domu.

Kreatywna przestrzeń do pracy

Hybrydowy model pracy nie działałby skutecznie, gdyby nie przyjazne odwiedzającym biuro. To od jego zaprojektowania zespół Packhelp zaczął organizację wspomnianego systemu współpracy.

– Nasze biuro zbudowane jest w zgodzie z filozofią „activity based workplace”, która zauważa to, że w ciągu dnia pracy wykonujemy różnego rodzaju zadania, które wymagają zupełnie innej przestrzeni: od sali spotkań, do wygodnej kanapy, na której można się rozsiąść z laptopem – mówi Katarzyna Doleżał.

Nowe biuro Packhelp mieści się na warszawskiej Woli i ma powierzchnię 2500 m2 rozmieszczonych na dwóch piętrach, gdzie znajdują się kreatywne przestrzenie współpracy.

Największa z nich to Coffee Lounge, czyli otwarta przestrzeń stylizowana na kawiarnię. Można w niej napić się kawy, rozsiąść na wygodnych sofach czy zorganizować demo nowego produktu.

Z kolei Focus Rooms to zespół kameralnych sal konferencyjnych wyposażonych w sprzęt umożliwiający odbywanie spotkań i współpracę hybrydową, m.in. kamery Owl Pro 360.

Biuro oferuje też 155 biurek, które działają w systemie hot-desk.

Wydarzenia, atrakcje i wiedza

Zanim jednak pracownicy Packhelp na dobre zagościli w nowym biurze, mieli czas na przystosowanie się do zmiany. Na początku wybrali jeden dzień, w którym każdy pojawił się w biurze. W tym czasie mogli też zapoznać się z aplikacją do rezerwacji hot-desków, czy miejsc parkingowych oraz dokonać zmian w swoich kalendarzach pracy. Teraz regularnie spotykają się na Woli.

– Praktycznie codziennie organizujemy wydarzenia i aktywności dla naszych zespołów. Między innymi poniedziałkowe śniadania, foodie piątki, product lunche, czy też spotkania strategiczne. Dwa razy w tygodniu pojawia się w naszym Coffee Lounge barista serwujący pyszną kawę. W ostatnim czasie rozpoczęliśmy także współpracę z fizjoterapeutą, co już cieszy się dużą popularnością wśród naszych pracowników – wyjaśnia Katarzyna Doleżał.

Otwarta przestrzeń biurowa

Co ciekawe, uruchomiona przez Packhelp przestrzeń biurowa ma służyć nie tylko pracownikom firmy, ale też być miejscem spotkań i interakcji społeczności startupowej i technologicznej. Na co konkretnie mogą liczyć goście odwiedzający to biuro?

– U podstaw Packhelp leży nastawienie na ciągłą naukę, eksperymentowanie. Wierzymy w „learning in the public”, dlatego często dzielimy się tym, co nam wychodzi i tym, co moglibyśmy poprawić. Stąd postanowiliśmy udostępnić naszą przestrzeń eventową innym startupom i organizacjom technologicznym z naszego „podwórka”. Wierzymy, że dzięki naszym zasobom możemy wesprzeć rozwój kolejnych startupów i ciekawych inicjatyw w regionie – uważa Katarzyna Doleżał.

Przestrzeń eventowa, którą Packhelp nazywa „kawiarnią”, udostępnia poza godzinami pracy firmy. Robi to nieodpłatnie. Przestrzeń ta została wyposażona w profesjonalne nagłośnienie, oświetlenie i narzędzie do video streamingu umożliwiające realizację spotkań również w modelu hybrydowym. Aby zorganizować wydarzenie w biurze Packhelp, wystarczy się zgłosić za pomocą formularza na stronie.

Zapraszamy do biura!

 

Artykuł powstał we współpracy z Packhelp.