„PaczUle” od DHL eCommerce Polska – jak marka wspiera bioróżnorodność i dba o ekosystem pszczół

„PaczUle” od DHL eCommerce Polska – jak marka wspiera bioróżnorodność i dba o ekosystem pszczół
DHL eCommerce Polska kontynuuje projekt „PaczUle", którego celem jest ochrona pszczół i wspieranie bioróżnorodności. W pasiekach firmy, około 250 tysięcy pszczół, produkuje miód czystszy niż wiele miodów powstających w pasiekach na obszarach wiejskich.
O autorze
1 min czytania 2024-08-07

Pszczoły w mieście mają ograniczony kontakt z pestycydami, dlatego miód miejski jest czystszy i często zdrowszy od tego, który pochodzi z obszarów wiejskich, gdzie rolnictwo przemysłowe wykorzystuje opryski na skalę masową. Potwierdzają to liczne badania1 i opinie ekspertów.

Program „PaczUle”, realizowany przez DHL już od kilku lat, ma na celu wsparcie bioróżnorodności, ochronę pszczół, kluczowych dla ekosystemu owadów, ale także produkcję czystego, miejskiego miodu.

Ule DHL eCommerce Polska zlokalizowane są nieopodal łąki kwietnej, tuż przy głównej siedzibie firmy w Warszawie. Zapewnia to pszczołom obfitość kwiatów potrzebnych do zbierania nektaru, co sprzyja produkcji miodu. Firma podkreśla, że miód z miejskich pasiek nie tylko cieszy podniebienia pracowników i klientów, ale także jest zdrowszy, dzięki mniejszemu narażeniu na zanieczyszczenia.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 97 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Miód produkowany przez nasze pszczoły jest szczególny. Wyróżnia go nie tylko wyjątkowa czystość, ale także bogactwo smaków, ponieważ nektar, potrzebny do jego produkcji jest zbierany z różnorodnych roślin, w tym m.in. kwiatów łąkowych, ogrodowych, gatunków występujących w ogrodach botanicznych, czy zespołach parkowych. Przy głównej siedzibie DHL, gdzie rezydują nasze pszczoły, znajduje się przestronny ogród, a w nim – łąka kwietna, którą zaplanowaliśmy właśnie z myślą o lokatorkach uli DHL. Takie środowisko stwarza pszczołom bardzo korzystne warunki – mówi Justyna Dąbrowska, rzecznik prasowy DHL eCommerce Polska.

„PaczUle” to jeden z wielu proekologicznych projektów DHL eCommerce Polska. DHL eCommerce Polska stale inwestuje w nowoczesne technologie i infrastrukturę przyczyniającą się do oszczędności energii i bardziej efektywnej eksploatacji zasobów.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

– Stawiamy na kompleksowe i wielowymiarowe podejście do działań wspierających środowisko. Dążymy do całkowitej eliminacji emisji, powstającej na skutek operacji logistycznych. Ważnym elementem tych działań jest zwiększanie udziału eko pojazdów w naszej flocie kurierskiej. Ponadto, wykorzystujemy energię odnawialną, z własnych instalacji fotowoltaicznych, optymalizujemy również trasy kurierów i rozwijamy naszą sieć OOH, która wpływa na ograniczenie liczby kilometrów, pokonywanych przez kurierów, a tym samym – emisji dwutlenku węgla. Jesteśmy przekonani, że w obszarze zrównoważonego rozwoju wpływ biznesu jest ogromny, a dzięki przemyślanym i kompleksowym inicjatywom możemy przyczynić się do lepszego jutra dla nas wszystkich – dodaje Justyna Dąbrowska.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

1 https://www.kalendarzrolnikow.pl/7037/czy-miejski-miod-jest-zdrowy-wyniki-badan-mowia-same-za-siebie

źródło: mat. prasowe, opracowanie: Agata Drynko