fot. gadu-gadu.pl
Historia Naszej-Klasy pokazuje, że nawet najpopularniejsze serwisy społecznościowe czy komunikatory internetowe czeka wypalenie. Niegdyś zrzeszające miliony użytkowników, dziś znikają z sieci lub gromadzą zaledwie garstkę internautów. Wygląda na to, że również los GG stoi pod znakiem zapytania.
Zobacz również
Od 2018 roku właścicielem komunikatora jest Fintecom (wcześniej działający pod nazwą England.pl). W ciągu ostatnich czterech lat firma wprowadziła na platformie szereg zmian, mających na celu usprawnienie jej działania. GG pojawiło się w wersji angielskiej, aby dotrzeć do szerszego grona odbiorców. Aplikacja została także udostępniona na smartfony Huawei z funkcją eWallet czy sklepem z gadżetami, a w przeglądarkowej wersji komunikatora pojawiają się rozmowy audio/wideo. W trakcie pandemii GG udostępniło dla swoich użytkowników bota, który powstał we współpracy z WHO i Ministerstwem Zdrowia, aby ocenić ryzyko zakażenia się wirusem SARS-CoV-2.
Niestety okazuje się, że na przeszkodzie w rozwoju komunikatora stoi nieskuteczny model biznesowy i przestarzała technologia.
– Nowości, które wprowadzamy, lub chcielibyśmy bardzo wprowadzić, wymagają autonomicznego podejścia do każdej z wersji komunikatora. Ma to ogromny wpływ na ilość pracy, a więc i na czas, jaki musimy poświęcić aby każda z funkcjonalności pojawiła się na wszystkich końcówkach. Ponadto, nie wszystko udaje się nam szybko zaimplementować – informuje Fintecom.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
– Jak wiele innych firm, my także musimy zmagać się z inflacją i rosnącymi kosztami. Nie chcemy redukować kosztów utrzymania, obniżając jednocześnie niezawodność działania komunikatora, stąd konieczność zmiany modelu biznesowego na model freemium – dodaje właściciel GG.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
W obliczu niełatwej sytuacji firma zdecydowała się na sprzedaż w ramach crowdfundingu 10 proc. udziałów, a także na wprowadzenie kolejnych modyfikacji w aplikacji. Wśród nich kluczową jest wprowadzenie płatnego konta Premium w cenie 4,90 zł miesięcznie.
Za tę kwotę użytkownicy zyskają możliwość wysyłania nielimitowanych wiadomości i zaproszeń do nieznajomych z Ruletki oraz do osób z Katalogu Publicznego czy też możliwość zamieszczenia w Galerii do 100 zdjęć zamiast 4. Użytkownicy Premium nie będą również oglądali reklam w aplikacji. Kolejną nowością jest obecność profilu w czołówce wyników wyszukiwania w Katalogu Publicznym oraz przedłużenie dostępu do zapisanych plików z 90 do 365 dni.
GG Premium ma pojawić się w połowie marca. Czy nowe płatne opcje przyciągną użytkowników do dawnego lidera wśród komunikatorów?
PS
Czy Paulo Sousa używa Gadu-Gadu? Nietypowa akcja PZPN i GG.