PandaLajka to aplikacja, której idea powstała podczas Techcamp Warsaw w październiku ubiegłego roku. Podczas rozmów okazało się, że większość organizacji pozarządowych dostrzega, że ma problem związany z zarządzaniem mediami społecznościowymi, brakiem odpowiedniego kontentu, a przede wszystkim czasu na profesjonalne przygotowanie się do prowadzenia kont. Grupa osób pracujących dla NGO postanowiła wiec wymyślić rozwiązanie. W ten sposób rozpoczęły się prace nad aplikacją.
W wyniku rozmów, konsultacji i własnych doświadczeń, postanowili w PandaLajka zawrzeć takie funkcje jak:
Zobacz również
- pomoc w tworzeniu strategii działań komunikacyjnych;
- rady jak prowadzić fanpage ;
- social stream, czyli co sieć mówi o Tobie;
- porady ekspertów;
- ważne daty właśnie dla Twojej organizacji;
- RSS newsów technologicznych dla organizacji pozarządowych;
- teksty społecznie zaangażowanych blogerów.
Najpierw aplikacja pomaga użytkownikowi odpowiedzieć sobie na ważne pytania dotyczące tworzenia strategii jej działania w mediach społecznościowych, a następnie proponuje mu różne rozwiązania i panel zawierający spersonalizowany kontent.
Korzyści z użytkowania aplikacji jest wiele. Anna Jadwiga Orzech z z Fundacji Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy / Now! Go Online wymienia tylko kilka z nich: Organizacje zyskają efektywnie prowadzoną komunikacja w mediach społecznościowych jak Facebook, Twitter czy Pinterest; będą mieć dostęp do informacji odpowiednio dobranych do profilu działalności NGO. Tym samym wzrastać będzie zaangażowanie fanów, a działania samej organizacji staną się bardziej efektywne.
W tworzenie aplikacji zaangażowali się już najwięksi na naszym rynku – Sotrender oraz SentiOne. PandaLajka tworzą osoby pracujace dla organizacji pozarządowych: Ania Orzech z WOŚP i Now! Go Online, Emilia Olejnik z Fundacji Aktywizacja, Monika Chrzczonowicz ze Stowarzyszenia Klon/Jawor, ngo.pl , Zyta Rabka z Polskiego Stowarzyszenia Fundraisingu oraz Robert Majer z firmy Kropla Wyobraźni, aleje.it.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Mamy już część środków z grantu fundowanego przez Intel oraz Polsko Amerykańską Fundację Wolności w ramach konferencji TechCamp, gdzie cała idea aplikacji się zrodziła. Fundusze są elementem programu PAFW pn „Nowe Technologie Lokalnie”, którego realizatorem jest Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego – mówi Zyta Rabka z Polskiego Stowarzyszenia Fundraisingu. Brakuje nam jednak 32 000 zł aby ukończyć projekt. Bez tego wkładu nie wystartuje. Wszyscy jesteśmy związani z III sektorem i ufamy, że wspólnie damy radę ! – dodaje Zyta.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
W tym celu twórcy uruchomili kampanię crowdfundingową → www.wspieram.to/pandalajka