Pandemia uwrażliwiła Polaków na przyrodę – wyniki badań przeprowadzonych na zlecenie Funduszu Żubra

Prawie połowa respondentów twierdzi, że doświadczenie izolacji społecznej i zamknięcia w domach w trakcie pandemii uświadomiło im, jak ważną rolę odgrywa przyroda w naszym życiu, a 75% uważa, że skuteczniejsze metody ochrony środowiska są koniecznością.
O autorze
2 min czytania 2021-07-22

– Szczególnie interesującym aspektem sondażu były pytania związane z korelacją pomiędzy pandemią a ochroną przyrody. I wiele z odpowiedzi napawa optymizmem – komentuje prof. dr hab. Piotr Skubała z Instytutu Biologii, Biotechnologii i Ochrony Środowiska Uniwersytetu Śląskiego, ekolog i etyk środowiskowy.

– Przyroda i dzikie zwierzęta są dzisiaj w odwrocie, przegrywają wyraźnie z naszymi ludzkimi działaniami. Dzikie kręgowce (czyli ryby, gady, płazy, ptaki i ssaki) stanowią zaledwie 3% biomasy, czyli łącznej masy wszystkich kręgowców. Dominują w kolejności krowy, ludzie i świnie. Masa plastiku jest dwukrotnie większa niż biomasa wszystkich zwierząt. Wszelkie działania służące budowaniu świadomości roli jaką odgrywa przyroda w naszym życiu, czemu służą także takie badania jak to na zlecenie Funduszu Żubra, nabierają wyjątkowego znaczenia w świetle powyższych danych – dodaje prof. Skubała

Marka Żubr od 3 lat zwraca uwagę Polaków na los dzikich zwierząt i zagrożonych gatunków w Polsce. W ramach kampanii „Żubr ratuje życie zagrożonych gatunków” z etykiet jednego z najpopularniejszych piw w Polsce znika co roku ikoniczny żubr, a na jego miejscu pojawiają się inne gatunki zwierząt, które zagrożone są wyginięciem. W tym roku na puszkach i butelkach pojawią się wilk, dzięcioł trójpalczasty, łoś, niedźwiedź i ryś.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Kampania jest konsekwentną realizacją misji marki Żubr Kompanii Piwowarskiej, która opiera się na wspieraniu polskiej przyrody. Kampanię promuję spot reklamowy w reżyserii Iwo Zaniewskiego, którego bohaterami są łoś i żubr. Za koncepcję spotu odpowiada agencja PZL, produkcją zajął się dom produkcyjny OTO Film, postprodukcją Platige Image, a udźwiękowieniem Juice. Za działania PR i digital dla Żubra i Funduszu Żubra odpowiada Huta 19 im. Joachima Fersengelda, a planowaniem i zakupem mediów zajmuje się dom mediowy Zenith.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Żeby działania marki były jeszcze bardziej skuteczne, powołany został Fundusz Żubra, który ma za zadanie uczyć, ratować i chronić przyrodę. Tę misję realizuje w najcenniejszych przyrodniczo rejonach Polski. Wspiera rozmaite inicjatywy na rzecz ochrony przyrody: te długofalowe, jak współpraca z Białowieskim Parkiem Narodowym i te, które wymagają szybkiego działania, jak pomoc w czasie pożaru doliny Biebrzy

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

W 2019 marka Żubr przekazała milion złotych na ochronę zagrożonych gatunków, w 2020 ufundowała specjalistyczny sprzęt o wartości 1 miliona złotych dla Białowieskiego Parku Narodowego, a kolejny milion na walkę o zachowanie dzikiej przyrody w jej jak najbardziej naturalnym kształcie zostanie przekazany w tym roku.

– Dziś troska o przyrodę, w tym dzikie zwierzęta, nabiera wyjątkowego znaczenia. W raporcie z czerwca tego roku Program Środowiskowy Organizacji Narodów Zjednoczonych (UNEP) wzywa wszystkie kraje świata do wielkiej odnowy przyrody. Odbudowanie jej jest w interesie całej ludzkości – puentuje prof. Piotr Skubała.

Wpisując się w ten nurt, Fundusz Żubra w tym roku zrealizuje działania z Biebrzańskim Parkiem Narodowy oraz Instytutem Biologii Ssaków PAN.

Więcej informacji o działaniach Funduszu znajduje się na stronie: www.funduszubra.pl