Pandora to kolejna marka, która nie jest obojętna na kwestie ekologiczne i postanowiła wprowadzić pewne zmiany, aby zminimalizować swój wpływ na nasze środowisko.
Do tej pory 71% srebra i złota, które marka wykorzystywała do produkcji biżuterii, pochodziło z recyklingu. Jak zapowiedziała teraz Pandora, od 2025 roku będzie wytwarzać swoje produkty w 100% z metali, które zostały poddane ponownemu przetworzeniu.
Zobacz również
Co więcej, w ramach działań proekologicznych marka zobowiązała się również do prowadzenia działalności przy zerowym bilansie emisji CO2 – tyczy się to zarówno butików Pandory, jak i biur czy punktów dystrybucyjnych. Cel ten ma być zrealizowany jeszcze przed 2025 rokiem.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
PS
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Zero waste to hasło, które w 2019 roku przeżywało swój rozkwit. Mówili o tym aktywiści społeczni, osobistości medialne, a nawet marki w swoich kampaniach. Czym dokładnie jest i na czym polega nurt zero waste?
PS2
Na początku 2020 roku w ofercie sieci Kaufland pojawiła się nowa kolekcja odzieży sportowej marki Newletics, która została wykonana z plastiku pochodzącego z recyklingu.
PS3
W ramach współpracy Coca-Cola i Diesel stworzyły wspólną kapsułową kolekcję ubrań wykonanych m.in. ze zrecyklingowanych butelek plastikowych.
PS4
Popularna marka COS, należąca do grupy H&M, postanowiła dać drugie życie swoim niesprzedanym i zniszczonym ubraniom – w ramach współpracy z organizacją Renewal Workshop firma odnowiła je i stworzyła z nich nową kolekcję.
PS5
Sposobów na ponowne wykorzystanie plastiku jest wiele. Przykładem tego są buty skandynawskiej marki Rens, która stworzyła sportowe buty z butelek z tworzywa sztucznego oraz fusów po kawie.