Dzisiaj przypada 78. rocznica wybuchu powstania w getcie warszawskim. Z tej okazji, już po raz dziewiąty, Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN organizuje akcję społeczno-edukacyjną pod hasłem „Żonkile”. Jej głównym celem jest rozpowszechnianie symbolu żonkila jako symbolu szacunku oraz szerzenie wiedzy na temat samego powstania.
W tym roku do akcji postanowiła włączyć się firma Warexpo, która przygotowała niestandardowe nośniki outdoorowe. Na nich zaś znajdują się żółte, papierowe żonkile, które mieszkańcy Warszawy przypiąć do swoich ubrań, jako symbol pamięci o bohaterach i bohaterkach powstania.
Zobacz również
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Nośniki outdoorowe z żółtymi żonkilami znaleźć można w pięciu lokalizacjach w Warszawie:
Słuchaj podcastu NowyMarketing
- Rondo Waszyngtona / Stadion
- Marszałkowska / Hoża
- Al. Solidarności / Żelazna
- Pl. Wilsona / Krasińskiego
- Puławska / Różana
zdjęcia: facebook.com/warexpo
PS
Podobną akcję zorganizowano w 2018 roku z okazji Święta Niepodległości. W Warszawie na pl. Unii Lubelskiej na zabytkowym słupie ogłoszeniowym przytwierdzone były biało-czerwone kokardy, które każdy mógł wziąć i przypiąć do kurtki czy płaszcza.
PS2
Zmiana przyzwyczajeń nie jest łatwą sztuką. Podobnie jak przełamanie stereotypu, że śmieci to temat brudny i trudny. Kampania miasta Warszawy realizowana m.in. na nośnikach Warexpo pokazuje, że do segregacji odpadów i recyklingu można podejść estetycznie i z pomysłem.