Paraolimpijczycy na paryskim lotnisku z tabliczkami „Szukam sponsora” apelują o wsparcie

szukamy sponsora sportowcy paralimpijczycy
Zamiast powitań na lotnisku – poruszający manifest. Francuscy paraolimpijczycy przypomnieli, że bez wsparcia finansowego sportowcy nie mają szans na podium.
O autorze
1 min czytania 2025-12-04

Aby zwrócić uwagę na kryzys finansowy, który dotyka paraolimpijczyków, w Międzynarodowym Dniu Osób Niepełnosprawnych, grupa francuskich sportowców zorganizowała specjalną prowokacyjną akcję na lotnisku Paryż-Charles de Gaulle (CDG).

„Szukam sponsora”

W hali przylotów na lotnisku Paryż-Charles de Gaulle pojawiło się siedmiu paraolimpijczyków oraz jeden olimpijczyk znany z udziału w Igrzyskach Olimpijskich Paryż 2024. Grupa sportowców zajęła strategiczne miejsca tak, by wychodzący z terminalu mogli od razu ich zauważyć.

W rękach trzymali charakterystyczne, popularne na lotniskach tabliczki, zazwyczaj zawierające imiona osób, na których przylot oczekują posiadające je osoby. Tym razem jednak umieszczono na nich wymowne hasło: „Szukam sponsora”. Celem akcji było zwrócenie uwagi i poruszenie sumienia biznesmenów i międzynarodowych turystów, którzy akurat przemieszczali się przez jeden z największych węzłów komunikacyjnych Europy. Sportowcy chcieli pokazać, że bez ich finansowania nie są w stanie odbyć odpowiednich szkoleń, zakupić sprzętu, a tym samym – wygrywać medali.

fot. Artefact 3000

Wśród delegacji sportowców znaleźli się:

  • Margot Boulet – wioślarstwo paraolimpijsko-parowe,
  • Czw Kamkasomphou – para tenis stołowy,
  • Nacer Zorgani – para judo,
  • Eléa Charvet – para canoe,
  • Marjorie Boigeol – para badminton,
  • Damien Letulle – para łucznictwo,
  • Hélios Latchoumanaya – para judo,
  • Souleyman Alaphilippe – taekwondo.

To symboliczne wydarzenie jest początkiem szeroko zakrojonej kampanii. Wiadomości zachęcające firmy do zaangażowania się w sponsoring są widoczne na ekranach DOOH na paryskich lotniskach oraz w towarzyszących reklamach prasowych.

Akcja została przygotowana przez agencję Artefact 3000 dla Grupy ADP we współpracy z Club INSEP Alumni.

PS Międzynarodowy Komitet Olimpijski przedstawia makaron w kształcie kół olimpijskich

PS2 Innowacja w świecie żużla. Toruński klub wprowadza karnety w formie szalika z chipem