W październiku 2018 roku informowaliśmy o badaniu Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który to porównał jakość produktów oferowanych konsumentom z Polski i Europy Zachodniej. Jak się okazało, spośród badanych 101 produktów, 12 z nich wykazało istotne różnice w jakości.
Teraz Parlament Europejski postanowił podjął się konkretnych działań w celu wyeliminowania tych nieuczciwych praktyk. Europosłowie zatwierdzili przepisy, zgodnie z którymi produkty sprzedawane pod tą samą marką i w takim samym opakowaniu powinny mieć jednakowy skład.
Zobacz również
-
Centralizacja i personalizacja: podwójna moc obsługi klienta w social media [WEBINAR]
-
#PrzeglądTygodnia [30.08-05.09.24]: najlepsze kampanie sierpnia 2024, zmiany na Allegro, reakcja x-kom na nagranie zwolnionej po urlopie macierzyńskim pracownicy
-
#PolecajkiNM cz. 22: Media Reactions 2024, „Ciemna strona influencer marketingu”, inkluzywna obsługa klienta
Natomiast jeżeli dany towar byłby sprzedawany w jakimś kraju z innym składem, nie może być on oznaczony tą samą marką, aby nie wprowadzać konsumentów w błąd.
Nowe przepisy uwzględniają również pewne wyjątki, takie jak wykorzystywanie lokalnych owoców lub warzyw, lecz informacja o tym musi się znaleźć na opakowaniu.
#PolecajkiNM cz. 22: Media Reactions 2024, „Ciemna strona influencer marketingu”, inkluzywna obsługa klienta