Komunikacja marketingowa jest jednym z najważniejszych i najbardziej dynamicznie zmieniającym się sektorem, warunkującym rozwój polskiej gospodarki. Określany jest „barometrem gospodarki”, a dynamika jego rozwoju odzwierciedla kondycję innych branż. Jak pokazuje cykliczne badanie IAB AdEx, służące do mierzenia wydatków na reklamę internetową, rok 2020 zakończył się dla rynku reklamy cyfrowej kolejnym wzrostem wartości oraz złamaniem magicznej granicy – pierwszy raz w historii wydatki przekroczyły 5 miliardów złotych.
Dane rynkowe pokazują, że cały rynek reklamy skurczył się, a większość formatów zanotowała spadki. Ten trend przełamuje digital, który jest bezapelacyjnym zwycięzcą minionego roku. Tymczasem badania wskazują na brak wystarczających kompetencji digitalowych u pracowników sektora i trudności z ich pozyskaniem na rynku. Raport wydany w marcu 2020 przez IAB Polska („Kapitał Ludzki w SKM, edycja 2019) wskazuje, że najwięcej pracowników (76%) było rekrutowanych do obszaru marketingu online, a największym wyzwaniem dla rekruterów był brak wystarczającej liczby wykwalifikowanych kandydatów na rynku (78% odpowiedzi). Dodatkowo, aż 35% kandydatów nieprawidłowo oceniała swoje kompetencje.
Zobacz również
W odpowiedzi na potrzeby rynku PARP uruchamia nowy projekt „Kompetencje dla sektorów 2”, którego środki przeznaczy na podnoszenie kwalifikacji m in. przedsiębiorców działających w obszarze komunikacji marketingowej. Wysokość dofinansowania na pracownika wynosi maksymalnie 6 800 zł netto, a maksymalnie 13 600,00 zł netto na jedno przedsiębiorstwo. Do projektu można zgłaszać pracowników na umowę o pracę, pracowników tymczasowych oraz właścicieli i wspólników firmy.
Dofinansowaniem objęte są szkolenia spełniające kryteria zdefiniowane przez Sektorową Radę ds. Kompetencji Sektora Komunikacji Marketingowej. W ofercie DIMAQ znalazło się aż 14 szkoleń odpowiadających tym wymaganiom. Wszystkie znajdują się w Bazie Usług Rozwojowych.
Nowe szkolenia dotyczą szerokiego spektrum wiedzy z marketingu online, a ich celem jest specjalizacja w określonym, wąskim zakresie wiedzy i umiejętności.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Lista szkoleń objęta dofinansowaniem:
- Projektowanie strategii komunikacji
- Budowanie strategii komunikacji opartej na działaniach, doświadczeniach i zaangażowaniu uczestników (storydoing)
- Stosowanie „consumer insight” w komunikacji marketingowej
- Planowanie kampanii marketingowej w oparciu o brief strategiczny klienta
- Projektowanie rozwiązań skoncentrowanych na potrzebach klienta (consumer design)
- Mapowanie ścieżki konsumenta (consumer journey)
- Mierzenie efektywności kampanii marketingowej
- Planowanie kampanii online
- Planowanie, tworzenie i dystrybuowanie treści marketingowych (content marketing)
- Planowanie i prowadzenie działań marketingowych w mediach społecznościowych
- Prowadzenie sprzedaży i promocji w internecie (e-commerce)
- Planowanie działań marketingowych z wykorzystaniem Google Analytics – poziom podstawowy
- Planowanie działań marketingowych z wykorzystaniem Google Analytics – poziom zaawansowany
- Planowanie działań marketingowych z wykorzystaniem marketingu w wyszukiwarce (SEM)
- Planowanie działań marketingowych z wykorzystaniem e-mailingu
Kto może skorzystać z dofinansowania na szkolenia z e-marketingu?
Dofinansowanie skierowane jest do mikro, małych i średnich przedsiębiorstw działających w Sektorze Komunikacji Marketingowej:
Słuchaj podcastu NowyMarketing
- mikro przedsiębiorstwa: liczba personelu < 10, roczny obrót/ roczna suma bilansowa ≤ 2 mln euro,
- małe przedsiębiorstwa: liczba personelu < 50, roczny obrót/ roczna suma bilansowa ≤ 10 mln euro,
- średnie przedsiębiorstwa: liczba personelu < 250, roczny obrót ≤ 50 mln euro/ roczna suma bilansowa ≤ 43 mln euro.
Przedsiębiorstwa w PKD swojej działalności muszą mieć wpisane co najmniej jeden z poniższych kodów:
- 58.1 – Wydawanie książek i periodyków oraz pozostała działalność wydawnicza, z wyłączeniem w zakresie oprogramowania,
- 59 – Działalność związana z produkcja filmów, nagrań wideo, programów telewizyjnych, nagrań dźwiękowych i muzycznych,
- 60 – Nadawanie programów ogólnodostępnych i abonamentowych,
- 73.1 – Reklama, badanie rynku i opinii publicznej.
Aby skorzystać z dofinansowania najpierw należy zarejestrować swoje przedsiębiorstwo na stronie PARP: https://www.parp.gov.pl/component/site/site/formularz-zgloszeniowy-kompetencje-dla-sektorow-2. W celu skontaktowania się z konsultantami, którzy służą pomocą w całej procedurze pozyskiwania dofinansowania oraz jego rozliczenia, należy wypełnić formularz zgłoszeniowy i wysłać go na adres [email protected].