Miejsce, czas, uczucia
Pierwsze samodzielne kolonie ukochanych dzieci, przyjazd niezwykle ważnego członka naszej rodziny czy pożegnanie z bliską osobą; nieważne, jak silne są emocje towarzyszące ludziom, z perspektywy reklamodawców najważniejszy jest jeden fakt – potęgują one wszelkie doznania.
Kolejnym argumentem przemawiającym za lokowaniem reklam właśnie na lotniskach czy dworcach jest podświadome działanie przekazów reklamowych na oczekujących na podróż odbiorców. Wiąże się to ściśle z czasem – skoncentrowanym głównie na czekaniu – podczas którego ludzka podświadomość wyłapuje otaczające nas komunikaty – komentuje Piotr Gajek, Prezes Zarządu Synergic.
Zobacz również
Obowiązująca moda na podróże sprawia, że zauważalny jest wyraźny wzrost ruchu pasażerskiego w ośrodkach znajdujących się na terenie Polski. Zgodnie z danymi udostępnionymi przez chociażby Katowice Airport widoczny jest stały wzrost osób korzystających z usług lotniska, podobna sytuacja ma miejsce na lotniskach m.in. w Szczecinie czy Warszawie. Na transport lądowy – według najnowszych danych – decyduje się już ponad 22 500 000 osób rocznie. Trzeba więc przyznać, że lokowanie komunikatów reklamowych w ośrodkach związanych z podróżami trafia do pokaźnego grona osób, a co najważniejsze zostaje przez nich zakodowane.
Reklamodawcy wykorzystują trend związany z wakacyjnymi podróżami. Cenią nośniki umieszczane właśnie w miejscach, które umożliwią dotarcie do jak największej liczy potencjalnych klientów w jednym czasie. W sezonie idealnie sprawdzają się powierzchnie lokowane na lotniskach i dworcach. Jeśli dobrze wybierzemy miejsce ekspozycji i do tego dodamy odpowiednią kreację, związaną z bieżącymi potrzebami osób pojawiających się właśnie w tej lokalizacji, możemy liczyć na sukces – mówi Joanna Szlemińska, Wiceprezes Zarządu Synergic.
Wakacyjne kampanie
Nie sposób udając się obecnie na dworce czy lotniska w poszczególnych miastach nie zauważyć wielu sezonowych reklam, skupiających się wokół upalnej pogody, czasu relaksu i wyjazdów, a także wydatków z tym związanych. Każda z nich ma wpłynąć na decyzje konsumentów i sprawić, by zapamiętali oni na długo markę w ten sposób eksponowaną.
Trwa kolejna edycja akcji Polska Press Grupy „Otwórz się na pomoc”
Wśród interesujących kampanii, oddziałujących na pasażerów, można wymienić między innymi trwającą obecnie kampanię grupy Żywiec Zdrój, której hasłem przewodnim jest “PAMIĘTAJ O WODZIE NA DROGĘ”. Sugestywny wydźwięk kampanii w połączeniu z wizją długiej podróży rewelacyjnie wpływa na instynktowy wybór produktu. Wymowne reklamy pojawiły się na nośnikach typu citylight i wielki format znajdujących się na Dworcu Centralnym w Warszawie oraz na nośnikach dworcach w Gdańsku i Sopocie.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Letnie miesiące to czas, w którym banki i instytucje finansowe starają się wykorzystać potencjał wakacyjnych wydatków.
Gdy tylko za oknem pojawiają się mocniejsze promienie słońca, chętniej decydujemy się na dodatkowe wydatki – czy to związane z wszelkiego rodzaju wyjazdami wypoczynkowymi, czy też wymianą garderoby, koniecznymi do wykonania remontami i pracami w ogrodzie. Często odwiedzamy nowe miasta czy kraje. Dostrzegają to oczywiście klienci, którzy jako reklamodawcy właśnie w tym okresie chcą wykorzystać potencjał naszych nośników ulokowanych w miejscach o dużym natężeniu ruchu – dodaje Szlemińska.
Dla przykładu z początkiem czerwca na terenie 3 lotnisk – Wrocław, Modlin i Kraków – wystartowała kampania promująca karty VISA. Jej celem jest uświadomienie osobom przybywającym do Polski, iż można tu dokonywać transakcji płatniczych właśnie za pomocą tych kart. Przekaz, umieszczony w miejscach niemalże pierwszego styku zagranicznych pasażerów z nowym krajem, daje szansę zbudowania od razu przewagi konkurencyjnej.
Natomiast mBank postawił na promocję prostego kredytu, którego motyw reklamowy świetnie wpasował się w infrastrukturę miasta. Hasła dobrane do poszczególnych lokalizacji lotnisk i dworców zostały stworzone nieprzypadkowo – miały dokładnie wpisywać się w przestrzeń i podkreślać zalety produktu finansowego.
Doskonale dostrzegalne są również wszelkiego rodzaju kampanie promujące wyjazdy wakacyjne, a nawet poszczególne destynacje – np. Aeroflot reklamujący swoje loty do Azji przez Moskwę – oraz ekspozycje ofert telekomów – np. My CALL i kampania promująca tańsze połączenia dla osób wyjeżdżających do Norwegii.
Lotniska i dworce to doskonałe miejsca na ulokowanie kampanii, szczególnie w okresie wakacyjnych podróży. Warto zatem zwrócić uwagę na nośniki tam oferowane podczas planowania ekspozycji reklam. Kolejnym tak dobrym okresem dla tych lokalizacji bez wątpienia będzie czas świąt i końca roku.