mBank to jeden z liderów rynku bankowego w Polsce, obsługujący blisko 5 mln klientów. Zespół mBanku liczby obecnie ponad 6 tysięcy osób. Jednymi z ważnych aspektów pracy w firmie są zaangażowanie i różnorodność. Ponad 40 proc. stanowisk kierowniczych w mBanku zajmują kobiety, a blisko co trzeci z pracowników należy do zespołu dłużej niż 10 lat.
W najnowszej kampanii wizerunkowej „Pasujesz do nas” firma postanowiła zwrócić szczególną uwagę na pracowników 45+, w tym przedstawicieli tzw. pokoleń X i baby boomers. Zmieniający się rynek pracy i ewolucja potrzeb pracodawców sprawia, że osoby w średnim i starszym wieku stają przed trudnymi zawodowymi wyzwaniami. Projekt zachęca je do zmiany miejsca pracy i kierunku kariery. Bezcenne doświadczenie, umiejętności miękkie i organizacyjne – to tylko część atutów grupy 45+, które podkreśla mBank.
Zobacz również
Projekt skierowany jest do osób z Łodzi, gotowych do dołączenia do blisko 700-osobowego zespołu Contact Center. Kampania jest szczególnie ważna, bo o pracy w tego typu jednostkach krąży wiele stereotypów – między innymi, że to praca na krótki czas, przeznaczona dla młodych, niedoświadczonych osób.
– Mamy na pokładzie wiele osób w wieku 45+. Świetnie radzą sobie w pracy, mają wyjątkowe, empatyczne podejście do klientów. Ich obecność w wyjątkowy sposób wpływa także na atmosferę pracy. Zróżnicowane zespoły to świetna okazja do wymiany doświadczeń: osoby z doświadczeniem życiowym i zawodowym są wspaniałymi mentorami. Są pewni siebie, spokojni, opiekuńczy, zarówno w stosunku do klientów jak i kolegów i koleżanek z zespołów. Dają dobry przykład szanowania pracodawcy i lojalności wobec firmy. Dzięki kampanii chcieliśmy przełamać wizerunek Contact Center jako miejsca pracy tylko na start – mówi Ewa Czech-Strąkowska, menedżer w Wydziale Rozwoju Nowych Talentów mBanku.
Kampania powstała w oparciu o wyniki rozmów z grupą obecnych i potencjalnych pracowników oraz analizy danych przeprowadzone przez mBank. Koncepcja kreatywna zakładała zaproszenie do udziału w kampanii pracowników contact center z pokolenia X jako ambasadorów miejsca pracy. Przeprowadzono casting. Spośród pracowników mBanku wybrano pięciu ambasadorów, będących twarzami kampanii: Małgorzatę, Marcina, Anię, Renatę i Michała. Głównym bohaterem został Michał – 48-letni były policjant, od ponad roku z sukcesami rozwijający się jako pracownik łódzkiego Contact Center. Pracownicy stali się twarzami rozmowy o różnorodności pokoleniowej w zespole.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Za koncept, wdrożenie i realizację projektu odpowiada agencja Linkleaders. Działania promocyjne w ramach kampanii „Pasujesz do nas” wystartowały na początku października i obejmują kampanię digital (Google Ads, spoty internetowe, promocja na YouTube, Facebooku i LinkedIn) oraz działania outdoorowe (citylighty, promocja w biletomatach i na ekranach LCD w komunikacji miejskiej). Podczas pierwszych 6 tygodni trwania kampanii dotarła ona łącznie do 2 mln odbiorców. Główny jej etap zakończy się pod koniec listopada.
Słuchaj podcastu NowyMarketing