„Chroniąc ptaki, chronimy znacznie więcej”
Zobacz również
Wymieranie ptaków z roku na rok nabiera tempa. W ostatnim stuleciu z Ziemi zniknęło 16 gatunków, a kolejne 47 jest zagrożonych wymarciem. Ogólnopolskie Towarzystwo Ochrony Ptaków podkreśla, że ocalenie tych zwierząt i uratowanie ich naturalnych siedlisk jest możliwe, ale wymaga wsparcia społeczeństwa.
OTOP zachęca do przekazania 1% podatku, a tym samym włączenia się w działania zapobiegające wymieraniu ptaków, kryzysu klimatu i kryzysu różnorodności biologicznej.
Patrz w górę!
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Hasło kampanii „Patrz w górę!” można interpretować na wiele sposobów. Za dosłownym znaczeniem kryje się przyjemność z obserwowania ptaków, które ma działanie relaksujące. Hasło jest także ostrzeżeniem przed katastrofą klimatyczną oraz wezwaniem do wprowadzenia zmian, które zatrzymają postępujące wymieranie zwierząt.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Na potrzeby kampanii powstał spot produkcji Dynamo Film, który wyreżyserowała Julia Popławska. Film przedstawia chłopca, który z entuzjazmem rozpoznaje latające dziko kolorowe ptaki. Podziwiając piękno otaczającej przyrody, nagle z przerażeniem dostrzega martwe zwierzę, które przed momentem obserwował w locie.
„To się dzieje tu i teraz” – słyszymy głos aktorki, Marii Seweryn. Przejęty chłopiec urządza symboliczny pochówek dla zwierzęcia, jednak po chwili staje się świadkiem śmierci kolejnych ptaków, które spadają na ziemię. Przejmujący spot kończy jednak wezwanie z nutą optymizmu: „Jeszcze możemy to zmienić”.
– Pisząc scenariusz, chciałam opowiedzieć historię, która dzieje się aktualnie, w danej chwili. Nie w zaroślach za miastem, czy na innym kontynencie. Chciałam, aby głównym bohaterem było dziecko, które może nie doświadczyć obcowania z ptakami, jeśli tempo ginięcia gatunków będzie nadal rosło – powiedziała Julia Popławska, reżyserka spotu.
Kampania fundraisingowa „Patrz w górę!” rozpoczęła się 24 stycznia i potrwa do 30 kwietnia.
OTOP zachęca do przekazania 1% podatku lub darowizny, dzięki czemu organizacja będzie kontynuowała swoją 30-letnią aktywność na rzecz gatunków zagrożonych wyginięciem. Wśród podejmowanych działań wyróżnia m.in. badania ornitologiczne, utrzymywanie rezerwatów, monitorowanie stanu ptasich siedlisk, a także edukację dzieci i dorosłych w zakresie ochrony przyrody.
– Wiemy, że tylko działając razem, uratujemy część świata przyrody, że ochronimy i otoczymy opieką to, co jest bezcenne – ptaki, a wraz z nimi tysiące innych organizmów. Jednym z nich jest Człowiek – informuje OTOP.
PS
Biedronka przeznaczy aż co najmniej 1,5 miliona złotych na wsparcie ochrony zagrożonych gatunków zwierząt w Polsce. Sieć sprzedaje również specjalną książkę pt. „Chrońmy Zagrożone Gatunki”, z której dochód zostanie przeznaczony na ochronę opisywanych w niej gatunków.
PS 2
Marka Żubr niejednokrotnie zaangażowała się w pomoc zagrożonym gatunkom. Fundusz Żubra pomaga kupować grunty Biebrzańskiemu Parkowi Narodowemu, które powinny być jeszcze skuteczniej chronione.