Według raportu Ministerstwa Pracy, Rodziny i Polityki Społeczne różnice w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn zatrudnionych na takich samych stanowiskach sięgają nawet 17 proc. W przeliczeniu na złotówki, różnica na korzyść mężczyzn to średnio aż 700 zł. Im wyższe stanowisko, tym wyższe różnice – na poziomie dyrektorskim kobiety zarabiają nawet kilka tysięcy złotych mniej.
Pracownia_EB, wraz z czołowymi pracodawcami i partnerami publicznymi, postanowiła poszukać rozwiązania tego problemu. We współpracy z firmami Lidl Polska, PepsiCo Polska i PMI Polska, organizacją United Nations Global Compact – inicjatywą Sekretarza Generalnego ONZ na rzecz zrównoważonego rozwoju oraz przy wsparciu Państwowej Inspekcji Pracy zorganizowała kampanię społeczno-wizerunkową #PayMeEqual.
Zobacz również
Kampania #PayMeEqual jest obecna w mediach (internet, prasa, radio) od poniedziałku, 3 grudnia br. W ramach akcji temat nierówności płacowych będzie obecny na łamach rozmaitych mediów. W poniedziałek specjalna sekcja poświęcona temu problemowi pojawiła się na portalu Gazeta.pl, a w kolejnych dniach kwestia nierówności będzie obecna w „Gazecie Wyborczej”, Radiu TOK FM, w serwisie rekrutacyjnym Goldenline.pl i na profilu akcji na Facebooku – Pay_Me_Equal.
W czwartek, 6 grudnia br. od godz. 10:00 będzie można śledzić na Facebooku relację live z debaty poświęconej nierówności wynagrodzeń, w której udział wezmą przedstawiciele firm i organizacji – partnerów akcji.
– Zebraliśmy grono dojrzałych pracodawców i organizacji mających siłę sprawczą, ponieważ chcemy poważnie porozmawiać o luce płacowej. To palący, ale paradoksalnie łatwy do wyeliminowania problem. O tym, jak to zrobić będziemy rozmawiać m.in. w trakcie debaty 6 grudnia – mówi Bartosz Sendrowicz z Pracowni_EB, koordynator i pomysłodawca projektu.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Celem projektu #PayMeEqual jest rozpoczęcie poważnej dyskusji o płacowych dysproporcjach i pokazanie zalet płynących z równościowego środowiska pracy. W trakcie debaty partnerzy wypracują listę konkretnych rozwiązań, które pozwolą wyeliminować lukę płacową, a jednocześnie nie zrujnują budżetów firm.
Słuchaj podcastu NowyMarketing