Nauka zdalna jest dużym wyzwaniem dla uczniów, ale także dla rodziców. Mimo że funkcjonujemy już od ponad roku w pandemicznej rzeczywistości, wciąż są w Polsce rodziny, w których ze względu na finanse lub liczbę rodzeństwa, rodzice nie są w stanie zapewnić dzieciom sprzętu do nauki online. Dlatego tak cenne są akcje CSR realizowane z myślą o potrzebach uczniów, w które włączają się kolejne firmy. Jedną z nich jest PEPCO, dla której rozwój, edukacja i wyrównywanie szans życiowych jest priorytetem w działaniach prospołecznych. Stąd pomysł, aby we współpracy z Fundacją Świętego Mikołaja przekazać potrzebującym uczniom laptopy do zdalnej nauki.
– Wiele dzieci wstydzi się swojej sytuacji. Robimy wszystko, by im pomóc. Wspieramy dzieci poprzez comiesięczne stypendia, a także przekazujemy dzieciom komputery do zdalnej nauki. Cieszymy się, że PEPCO postanowiło dołączyć do grona naszych przyjaciół i razem z nami pomaga dzieciom z różnych zakątków Polski. Dzięki wsparciu PEPCO mogliśmy kupić 85 laptopów, które przekazaliśmy najbardziej potrzebującym dzieciom. Jesteśmy za to bardzo wdzięczni – mówi Antonina Grządkowska z Fundacji Świętego Mikołaja.
Zobacz również
Fundacja Świętego Mikołaja dzięki wsparciu firm i osób prywatnych podarowała już niemal 400 komputerów dzieciom. Laptopy od firmy PEPCO otrzymały dzieci z następujących województw: podkarpackiego (13 dzieci), warmińsko-mazurskiego (12 dzieci), podlaskiego (11 dzieci), wielkopolskiego (10), mazowieckiego (9 dzieci), lubelskiego (8 dzieci), śląskiego (6 dzieci), łódzkiego (4 dzieci), kujawsko-pomorskiego (4 dzieci), małopolskiego (4 dzieci), świętokrzyskiego (2 dzieci), zachodniopomorskiego (2 dzieci).
– Działalność społeczna PEPCO skupia się na wspieraniu rozwoju osobistego dzieci i zapewnianiu im ciekawych i kreatywnych form spędzania wolnego czasu. Laptop i Internet to narzędzia, które dają dodatkowe możliwości rozwoju, ale chyba nikt z nas nie spodziewał się rok temu, że okażą się niezbędne w codziennym funkcjonowaniu uczniów. Nie mogliśmy pozostać obojętni na tą sytuację. Świat dzieci został wywrócony do góry nogami dlatego, żeby łagodzić negatywne skutki tej społecznej izolacji ufundowaliśmy już dotychczas 225 laptopów, a kolejne 85 trafiło do podopiecznych Fundacji Świętego Mikołaja. Cieszymy się, że dzięki nim dzieci będą mogły aktywnie uczestniczyć w zajęciach – mówi Karolina Kotkowska, specjalista ds. komunikacji korporacyjnej z PEPCO.
„Do tej pory dzieliłam komputer stacjonarny z bratem i nieraz musieliśmy wybierać, kto ma ważniejszą lekcję, by wejść, a drugie po prostu opuszczało zajęcia lub wchodziło na lekcję przez telefon. Tyle, że telefon nie sprawdzał się na takich lekcjach jak informatyka, czy na sprawdzianie. Bardzo to przeżywałam, bo zależy mi na nauce. Dlatego z całego serca dziękuję za laptop, który dostałam. Gdy odebrałam komputer od kuriera, chciało mi się płakać ze szczęścia, sprawili mi Państwo tyle radości! Praca na laptopie jest wygodna, nic się nie zacina, wszystko działa i mogę w końcu normalnie się uczyć” – napisała w liście do Fundacji jedna z dziewczynek, do której trafił laptop od firmy PEPCO. Komputery trafiły do dzieci w połowie marca, do Fundacji cały czas przychodzą wiadomości z podziękowaniami od dzieci i ich rodziców.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Pandemia stała się impulsem do realizacji działań CSR, w ramach których firmy we współpracy z wybranymi organizacjami pożytku publicznego skutecznie pomagają potrzebującym. Dzieci są szczególną grupą, która aktualnie potrzebuje takiego wsparcia, aby nie odczuwać skutków wykluczenia cyfrowego i mieć zdalny kontakt z rówieśnikami, zarówno podczas zajęć szkolnych, jak również w czasie wolnym.
Słuchaj podcastu NowyMarketing