Nowe Pepco, czyli odpowiedź na potrzeby klientów
Zmiany w Pepco to projekt poprzedzony szczegółowymi analizami potrzeb klientów, zarówno tych dokonujących zakupów w sklepach sieci, jak i osób nimi zainteresowanych. Nowe sklepy odwiedzić można już we Wrocławiu, natomiast po zakończeniu fazy testowej wybrane zmiany sukcesywnie będą też wprowadzane w kolejnych lokalizacjach.
Miliony klientów odwiedzają nasze sklepy w całej Europie, dokonując każdego miesiąca ponad 20. milionów transakcji. Odpowiadając na ich potrzeby, ale również chcąc przyciągnąć tych, którzy jeszcze nie odwiedzają nas regularnie, zmieniamy się i dostosowujemy do nowych oczekiwań rynkowych. W naszych wrocławskich sklepach przeprowadziliśmy duże remonty i skumulowaliśmy wszystkie możliwe zmiany. Między innymi zmieniliśmy layout powierzchni, wprowadziliśmy jeszcze łatwiejszą nawigację, oraz zwiększyliśmy przestrzeń ekspozycyjną, rozszerzając równocześnie samą ofertę produktową. Projekt jest niezwykły z powodu samej jego realizacji – w przeciągu kilku tygodni zmieniliśmy 16 sklepów bez ich zamykania i wprowadziliśmy za jednym zamachem wszelkie zmiany, jakie chcieliśmy testować – skomentował Piotr Korek, europejski dyrektor ds. inwestycji i ekspansji Pepco.
Zobacz również
Większa powierzchnia sprzedażowa i więcej produktów
Powierzchnia sprzedażowa w zmodernizowanych sklepach Pepco, dzięki zmniejszeniu części magazynowej i zredukowaniu liczby przymierzalni, zwiększyła się średnio o 12%. Umożliwiło to wyeksponowanie pełnego asortymentu sieci, co przekłada się na zwiększenie – średnio o 22% – ilości oferowanych produktów, między innymi ubrań z bawełny organicznej, odzieży sportowej Cardio Bunny, kreatywnych zabawek dla dzieci, wyposażenia i dodatków dla domu.
Wszystkie wrocławskie sklepy mają nowe meble, komunikację i layout pozwalające na jeszcze bardziej intuicyjne i komfortowe zakupy. W strefie przykasowej wprowadzony został układ mebli z drobnymi produktami, który może pomóc sfinalizować zakupy osobom oczekującym w kolejce. Wykorzystane zostały również wolne przestrzenie, na przykład na słupach, gdzie zamontowano półki oraz panele ścienne do ekspozycji drobnych akcesoriów.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
W ramach zmian wprowadzone zostały również nowe koszyki i odzież pracownicza oraz zmodernizowano sklepowe zaplecza. Pokoje socjalne zostały przearanżowane, nowocześnie umeblowane i wyposażone, dzięki czemu pracownicy mogą spędzać przerwy oraz odbywać zebrania w jeszcze bardziej komfortowych warunkach.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Nowe sklepy z nowym logo
Sklepy wrocławskie przeszły również rebranding. Wprowadzone zostały tu liczne zmiany wizualne, które można zauważyć już na samym wejściu, w witrynie sklepowej, w nawigacji, komunikacji cen i kategorii produktowych.
Nowe sklepy Pepco przeszły niesamowitą metamorfozę, także wizualną. Jednym z kluczowych elementów tej zmiany jest nasze logo, które jest bardziej nowoczesne i buduje nową tożsamość marki. Niesie skojarzenia z marką rodzinną, troskliwą, bliską i podążającą za najnowszymi trendami. Serce obecne w logotypie odzwierciedla naszą relację z klientkami, dumę z wartości rodzinnych, które pielęgnują w swoich domach i o które my jako firma chcemy dbać – dodała Agnieszka Olejniczak, dyrektor ds. marketingu Pepco.
Nowy format sklepów został na wiosnę wprowadzony w 16. wrocławskich sklepach sieci. Część rozwiązań tego projektu jest już wprowadzana w każdym nowo otwieranym Pepco, inne nadal są testowane i konsultowane z klientami. Ich wyniki zdecydują o terminie i formie dalszego wdrażania w pozostałych lokalizacjach. Równocześnie sieć w dalszym ciągu prowadzi dynamiczną ekspansję w całej Europie – planuje między innymi otwarcia swoich pierwszych sklepów w Niemczech i Grecji.