Celem konkursu „Odważcie się na więcej” (“Dare To Do More”) jest zachęcenie studentów z regionu Europy i Afryki Subsaharyjskiej do wykorzystania potencjału w obszarze przedsiębiorczości i zidentyfikowania kolejnego istotnego trendu w sektorze żywności i napojów. W tym roku także kandydaci z Polski mają szansę na staż w PepsiCo Polska.
Ta oparta na idei rywalizacji inicjatywa zrealizowana zostanie w okresie 12 tygodni – jej celem jest wyłonienie młodych osób z żyłką do biznesu, które będą miały szansę podbić serca konsumentów. Zadaniem uczestników konkursu będzie stworzenie nowego produktu żywnościowego lub napoju, może to być także udoskonalenie istniejącego produktu z oferty PepsiCo, a następnie zaprezentowanie koncepcji i sposobów promocji kierownictwu firmy.
Zobacz również
Kandydaci, którzy przejdą do finalnego etapu, będą mieli możliwość odbycia rozmowy kwalifikacyjnej, a najlepsi zapewnią sobie miejsce w jednym z wiodących w Europie programów rozwojowych dla absolwentów – „PepsiCo Go”. Kandydaci będą ponadto współzawodniczyć ze sobą o nagrodę główną w postaci wyjazdu do Nowego Jorku, gdzie spotkają się z laureatami „PepsiCo Go” z innych części świata, a także będą mogli zaprezentować swój pomysł przed międzynarodowym kierownictwem PepsiCo.
Program dostępny będzie w ośmiu europejskich krajach: Polsce, Belgii, Francji, Hiszpanii, Holandii, Serbii, Turcji oraz Wielkiej Brytanii. Dla kandydatów to sygnał, że wybrane osoby rozpoczną międzynarodową karierę, zyskując możliwość współpracy z koleżankami i kolegami z całego świata przy rozwijaniu jednych z największych i najlepszych marek w segmencie FMCG na świecie.
Na temat konkursu oraz o globalnej współpracy PepsiCo ze startupami i młodymi przedsiębiorcami rozmawiamy z Magdaleną Leonczyńską, talent acquisition lead, Central Europe&Greater Balkans, PepsiCo.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
W jaki sposób konkurs „Odważcie się na więcej” wpisuje się w strategię komunikacji marki PepsiCo?
Słuchaj podcastu NowyMarketing
W branży produktów spożywczych i napojów dzieje się bardzo wiele, pojawiają się kolejne wspaniałe pomysły, więc jest to naprawdę niezwykle atrakcyjne miejsce do pracy i rozwoju zawodowego. Zależało nam na stworzeniu nietypowego, opartego na zabawie podejścia do młodych, bardzo utalentowanych ludzi. Jednocześnie chcemy im zapewnić możliwość realizowania swoich pomysłów, a podczas współpracy z naszymi ekspertami stosunkowo szybko pokazać, jak rozwijać markę. Konkurs „Odważcie się na więcej” to niepowtarzalna okazja, aby zaprezentować swój pomysł. Jednocześnie konkurs otwiera studentom drzwi do rotacyjnego programu absolwenckiego w PepsiCo.
Jak wygląda globalna współpraca PepsiCo ze startupami, innowatorami i młodych przedsiębiorcami?
Żeby znaleźć odpowiedź na to, co pojawi się na rynku jako kolejny trend potrzeba nieszablonowego myślenia. Aby móc wyróżnić się na tle innych, każdego dnia ponad 250 000 pracowników PepsiCo na całym świecie stara się sięgać dalej, celować wyżej, wychodzić z pomysłami przekraczającymi wszelkie granice i oczekiwania. Wszystkim odważnym studentom oferujemy dokładnie takie samo podejście do pracy i rozwoju, z tym że w kooperacji z różnymi zespołami po stronie PepsiCo. Poszukujemy ekspertów analitycznych, wirtuozów od marketingu i zarządzania łańcuchem dostaw, perspektywicznie myślących innowatorów. Ich wyzwaniem będzie zidentyfikowanie innowacyjnych trendu w dziedzinie żywności i napojów, a także opowiedzenie nam, w jaki sposób chcieliby swój pomysł wypromować na rynku.
Jak młodzi przedsiębiorcy i innowatorzy mogą nawiązać współpracę z PepsiCo?
PepsiCo organizuje bardzo wiele różnych inicjatyw kierowanych do przedsiębiorczych osób. Wśród nich są konkursy dla studentów, a także konkursy dla startupów, takie jak cykliczny Nutrition Greenhouse, który pełni ważną rolę w realizacji celów i zamierzeń wynikających ze strategii PepsiCo, zwłaszcza w odniesieniu do oferowania konsumentom bardziej odżywczych produktów żywnościowych.
W związku z tym zachęcamy wszystkich aktywnych i zainteresowanych współpracą z PepsiCo przedsiębiorców i innowatorów do regularnego śledzenia informacji publikowanych przez firmę na swojej stronie korporacyjnej i w mediach, ponieważ może okazać się, że pojawią się kolejne ciekawe przedsięwzięcia i propozycje dla utalentowanych i perspektywicznie myślących młodych ludzi.