Obecność PGNiG Obrót Detaliczny w mediach społecznościowych ma na celu zbudowanie długotrwałej relacji z klientem oraz pozytywnego wizerunku marki nowoczesnej, stawiającej klienta w centrum uwagi. Media społecznościowe stwarzają także możliwość pozyskania ambasadorów marki oraz zbudowania lojalnej i silnej społeczności. PGNiG Obrót Detaliczny chce być dokładnie w tych miejscach, w których najczęściej są klienci. Wynika to wprost z przyjętej strategii – Razem, Nowocześnie, Blisko Klienta.
– Nasze pojawienie się w mediach społecznościowych poprzedziły rzetelne analizy potrzeb i oczekiwań klientów wobec marki PGNiG. Konsekwentnie budujemy wizerunek PGNiG jako marki przyjaznej i bliskiej klientowi, a podejmowane przez nas działania i inicjatywy wprost wynikają z założeń naszej strategii. Nasza obecność w mediach społecznościowych jest szczególnie ważna również w kontekście nowych możliwości atrakcyjnej prezentacji coraz szerszego portfolio produktowego – zaznacza Anna Krupa-Cristescu, dyrektor Departamentu Marketingu w PGNiG Obrót Detaliczny.
Zobacz również
Każdy ma swoje powody, by lubić PGNiG
Koncepcja kreatywna kampanii bazuje na różnych motywacjach, dla których klienci i pracownicy zaglądają do mediów społecznościowych spółki. Każdy ma swoje własne powody, by lubić PGNiG, i to właśnie one stały się wiodącym motywem komunikacji. W kreacji wykorzystano postaci z różnych grup docelowych, z którymi inni mogą się utożsamiać.
– Punktem wyjścia do przygotowania koncepcji kampanii była opracowana przez spółkę PGNiG Obrót Detaliczny strategia komunikacji marki w mediach społecznościowych. Koncept kampanii jest więc wynikową wspólnej pracy i synergii działań – nasz klient przygotował fundament w postaci badań konsumenckich oraz kompleksową strategię ekspozycji marki w social media, a my na tej podstawie opracowaliśmy komunikację BTL, stanowiącą pomost między online a offline i przekierowującą konsumentów na kanały PGNiG Obrót Detaliczny – mówi Tomasz Seremet, activation manager z NAV agency.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Kampania zewnętrzna i wewnętrzna ruszyły 1 lutego br. W realizację jej wewnętrznej odsłony aktywnie zaangażowali się pracownicy PGNiG Obrót Detaliczny. Użyczyli oni swoich wizerunków na potrzeby realizacji materiałów komunikacyjnych. To znacząco wpływa na wiarygodność przekazu, ponieważ pracownicy występują w roli ambasadorów marki. Do wewnętrznej kampanii informacyjnej przygotowano plakaty i naklejki eksponowane w przestrzeni biurowej oraz częściach wspólnych, a także newslettery i artykuły w biuletynie firmowym „Głos Grupy” oraz dedykowany program ambasadorski.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Do komunikacji zewnętrznej wykorzystano sieć sprzedaży PGNiG Obrót Detaliczny w całej Polsce.
W Biurach Obsługi Klienta pojawiły się plakaty, ulotki, human standy, branding na kolejkomaty i słodycze. Działania w kanałach online obejmują m.in.: display’e na stronie pgnig.pl, kampanię Facebook Ads oraz konkursy na fanpage’u PGNiG Obrót Detaliczny.
Jest to pierwsza realizacja NAV agency dla PGNiG Obrót Detaliczny w ramach umowy na 2-letnią obsługę BTL. Przetarg rozstrzygnięto w ubiegłym roku. NAV agency będzie tworzyć koncepcje oraz kompleksowo przygotowywać kreacje i materiały BTL wspierające działania komunikacyjne PGNiG Obrót Detaliczny.