Jako executive vice president w CNN International Commercial (CNNIC) Nelson będzie odpowiedzialny za cały obszar międzynarodowej sprzedaży reklam, sprzedaży i licencjonowania treści oraz dystrybucji komercyjnej, a także powiązane z nimi usługi w zakresie rozwiązań dla klientów. Wśród nich znajdują się m.in. wielokrotnie nagradzane studio Create, światowej klasy działania digital i operacje na danych. W nowej roli Nelson będzie także współpracował z partnerami z całego Warner Bros. Discovery w zakresie strategii dystrybucji CNN International oraz kooperacji w zakresie usług cyfrowych i sprzedaży reklam, co pozwoli na zapewnienie partnerom większego dostępu do wiadomości i innych programów z całego portfolio marki. Nelson dołącza do zespołu kierowniczego CNN Worldwide i będzie raportował do Chrisa Marlina, Executive Vice President w dziale Business Operations & Strategy.
Od 2019 roku dotychczas Nelson w roli chief operating officer (COO) w CNNIC kierował operacyjnymi oraz międzynarodowymi projektami rozwojowymi, a także nadzorował wspieranie sprzedaży reklam. W tym czasie opracował ramy strategii sprzedaży reklam CNNIC Audience First, przeniósł treści CNN na nowe platformy i rozszerzył portfolio międzynarodowej działalności partnerskiej CNN z nadawcami i wydawcami na całym świecie, a także komercyjną działalność sieci z hotelami i liniami lotniczymi. Do najważniejszych inicjatyw podjętych do tej pory przez Nelsona w CNNIC należą: wprowadzenie CNN International na platformy Connected TV w Europie, uruchomienie działalności CNN Apparel w Azji, licencjonowanie praw do Great Big Story oraz rozszerzenie portfolio kanałów pod marką CNN o CNN Brasil, CNN Prima News i CNN Portugal.
Zobacz również
Przed dołączeniem do zespołu CNN, Nelson był dyrektorem zarządzającym w Turner North Asia i South Asia Pacific. Nadzorował wszystkie aspekty działalności firmy Turner w tych regionach. Od momentu dołączenia do zespołu w 2010 roku, Nelson pełnił również inne funkcje związane z rozwojem biznesowym oraz planowaniem strategicznym. Posiada także duże doświadczenie w zakresie usług cyfrowych z czasów pracy w spółce AOL, gdzie był dyrektorem zarządzającym AOL Asia. Co więcej, otrzymał tytuł MBA na Uniwersytecie Harvarda, a przed rozpoczęciem pracy w sektorze korporacyjnym, był dowódcą w marynarce wojennej USA.
CNN wprowadza kolejne kluczowe zmiany w zespole kierowniczym CNNIC, rozwijając swoją ofertę dla klientów:
- Cathy Ibal została mianowana senior vice president w dziale advertising sales i będzie nadzorować całą międzynarodową sprzedaż reklam CNN. Ibal, jako sprawdzona liderka sprzedaży z 22-letnim stażem w CNN, ma na koncie kierowanie globalnymi zespołami i opracowywanie innowacyjnych rozwiązań w zakresie reklamy i brandingu dla szerokiego grona klientów – od największych marek luksusowych i spółek typu blue chip przez branżę turystyczną, aż po innych partnerów z sektora prywatnego i publicznego.
- Rob Bradley objął stanowisko senior vice president, digital revenue, strategy & operations, a w zakres jego obowiązków wchodzi wszystko to, co jest związane z cyfrowym ekosystemem CNNIC – zarządzanie przychodami, operacje i strategia handlowa. Oprócz swojej roli w CNNIC, Rob jest częścią zespołu kierowniczego CNN Digital i będzie kierował współpracą CNNIC w ramach międzynarodowych działań biznesowych WBD w zakresie projektów cyfrowych z wykorzystaniem technologii i usług reklamowych.
- Zaawansowane usługi CNNIC w zakresie tworzenia treści, analizy danych, strategii zarządzania przychodami i obsługi klienta zostaną połączone pod nadzorem Jamesa Hunta, który obejmuje stanowisko senior vice president w dziale global client solutions. Zespół zajmie się promocją produktów wielokrotnie nagradzanego studio CNNIC – Create, a także wsparciem jednostki audiences & data wraz z obsługą klienta, organizacją wydarzeń i działaniami strategicznymi.
– Aby dziennikarstwo mogło się rozwijać, konieczna jest solidna i efektywna działalność komercyjna, która umożliwi finansowanie pracy, jaką CNN wykonuje każdego dnia na całym świecie – mówi Chris Licht, prezes i dyrektor generalny CNN Worldwide. – Dlatego cieszę się, że Phil i jego zespół wykonawczy przejmują stery w CNNIC, by wprowadzić nas w nową erę współpracy z partnerami komercyjnymi – dodaje.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
– CNNIC ma na swoim koncie niezwykłe osiągnięcia w uwalnianiu potencjału zarówno CNN, jak i naszych partnerów komercyjnych z różnych sektorów – mówi Phil Nelson. – Spoglądając w przyszłość, oferujemy naszym partnerom nowe sposoby współpracy z CNN, które umożliwiają reklamodawcom angażowanie odbiorców wszędzie tam, gdzie korzystają z CNN, a nadawcom, wydawcom, partnerom i platformom związanym z reklamą out of home zapewniamy dostęp do naszych uznanych na świecie treści i dziennikarstwa. W szybko zmieniającym się krajobrazie medialnym łączymy najlepsze treści CNN z ofertą komercyjną w innowacyjny sposób, który odzwierciedla potrzeby klientów i rynku, a także oczekiwania odbiorców – dodaje.
Słuchaj podcastu NowyMarketing