Współpraca zakłada działania stałe SEO, które poprzedził audyt serwisu. Agencja będzie wspierać Philips także w zakresie content marketingu i analityki. Działania realizowane są dla wybranych kategorii produktowych.
– Korzyści jakie chcemy odnieść z współpracy z Bluerank wykraczają poza efekty SEO, rozumiane jako zdobywanie ruchu i pozycji. Szczególnie cenny jest dla nas wpływ działań na osiągnięcie estymowanych celów biznesowych – mówi Jakub Opas, senior digital marketing specialist, Philips Domestic Appliances Polska Sp. z o.o.
Agencja wykorzystuje do analityki bloga autorskie narzędzie, które podsumowuje skuteczność artykułów według ich kryteriów, na przykład długości, podkategorii, liczby grafik i dodatkowo atrybuuje konwersje oraz sprzedaż do artykułów na podstawie zaawansowanych przeliczeń.
– Dzięki niemu możemy kompleksowo wspierać naszych partnerów w obszarze strategii content marketingowej jako części data-driven SEO. Narzędzie pozwala naszym Partnerom dostrzegać jak niebagatelny wpływ może mieć content on-site na konwersje i przychody. Cieszymy się, że możemy je wykorzystać w projekcie realizowanym dla Philips – Maciej Gałecki, CEO Bluerank.
– Nasze działania dla Partnera można określić jako monetyzację contentu – Patrycja Tomczak, SEO director w Bluerank.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Agencja przygotowuje również boksy produktowe z rekomendacjami dostosowanymi do treści artykułu na blogu. Boksy zwiększają skuteczność treści pod kątem generowanie sprzedaży. Przenoszą użytkowników z bloga na sekcję sprzedażową.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Przykład takiego działania można znaleźć tutaj: Podział obowiązków w rodzinie z dziećmi | Philips
Bluerank przygotowuje też dla Philips raporty produktowe w Google Data Studio.
Współpraca z Philips została nawiązana na okres wielomiesięczny. Z uwagi na strukturę grupy – podpisano ją z dwoma spółkami grupy – Philips Polska oraz Philips Domestic Appliances Polska.