fot. unsplash.com
Szukasz treści autentycznych, dynamicznych, wzbudzających zaangażowanie i budujących zaufanie? Odpowiedzią może być właśnie UGC.
Zobacz również
Zaangażowany konsument
Konsumenci coraz chętniej tworzą content, w który naturalnie wpisują marki, zwłaszcza te które kochają. Dla niektórych jest to sposób na wyrażenie siebie oraz pokazanie szerszemu gronu wartości z którymi się identyfikują. Inni z kolei inspirują się działaniami agencji oraz marketerów, którzy starają się jak najmocniej zachęcać do generowania treści przez odbiorców (np. personalizując produkty które dostarczają, organizując akcje premiujące tego typu materiały oraz promując otrzymywany content). Przykładem może być Coca-Cola, bądź Nutella. Wszyscy chętnie dzielimy się tym co nas inspiruje, bawi, wzrusza lub ekscytuje, a marki mogą to sprytnie wykorzystać.
Content na wyciągnięcie ręki
Content tworzony przez konsumentów (np. Na Instagramie) jest dla marek łatwo i zazwyczaj ogólnodostępny, mają do niego swobodny wgląd. Cała „praca”, czyli zaplanowanie, przygotowanie i stworzenie treści również leży po stronie użytkowników, a czasem potrafią być to naprawdę wyjątkowe materiały. Warto więc z tego korzystać. Przykładem mogą być kreacje stworzone w konkursie Starbucks. Przy odpowiednim zaprojektowaniu i prawnym przemyśleniu koncepcji, treści UCG można pozyskać do bezpłatnego użytku na rzecz różnorodnych działań marketingowych.
Większy realizm, większe zaufanie
Jedną z największych zalet User-Generated Content jest jego autentyzm, a co za tym idzie wysoka wiarygodność. Konsumenci nie chcą oglądać reklam, stronią od nich i starają się (coraz skuteczniej) ich unikać. Wolą treści, którymi dzieli się z nimi rodzina oraz znajomi. Nawet osoby których nie znamy, są dla nas bardziej autentyczne niż treści, w których marki same wychwalają swoje produkty bądź usługi. Mamy większe zaufanie do recenzji oraz rekomendacji pochodzących od użytkowników i traktujemy je jako ważne źródło informacji o markach. Stąd rosnąca popularność platform takich jak np. Opineo.pl, bazujących na treściach przesyłanych przez internautów.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Wysoce angażujące treści
User-Generated Content jest typem treści chętnie konsumowanym przez odbiorców. Co więcej, jednym z najmocniej angażujących. Zdjęcia, video, recenzje, bądź inne treści publikowane bezpośrednio przez samych klientów, czy fanów marek, są popularne i częściej komentowane. Konsumenci chętniej wchodzą w interakcje z tego typy materiałami, niż z contentem generowanym przez firmy. Świetnym przykładem może być chociażby słynne wyzwanie ALS Ice Bucket Challenge, które szturmem zdobyło internet.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Źródło insightów konsumenckich
Sposób w jaki odbiorcy korzystają z produktów lub usług, jakie towarzyszą temu doświadczenia i odczucia, co ich inspiruje oraz jakie motywy nimi kierują – to jedne z najważniejszych informacji na których marketerzy oraz agencje mogą budować skuteczne przekazy marketingowe. Wśród generacji Z niezwykle popularne są produkcje typu „haul videos” bądź „unboxing videos” dające wgląd w motywy postępowania tej grupy docelowej, a także wiedzę na temat nowych trendów. Sięgając do User-Generated Content można zatem zdobyć informacje na temat cennych insightów konsumenckich.