Aż 66% kobiet jest wynika z badania przeprowadzonego na początku 2024 roku przez markę kosmetyczną Dove. Tak narodził się pomysł kampanii „Piękno się nie starzeje” (ang. „Beauty Never Gets Old”), ukazującej kobiety po 60. roku życia jako pełne siły, pewności siebie i naturalnego czaru.
Zobacz również
-
#PrzeglądTygodnia [27.09-03.10.24]: suszonki września, przegląd kampanii na Pink October, alkohol w saszetkach znika z półek sklepowych
-
#PolecajkiNM cz. 26: Narodowe Archiwum Cyfrowe, strefa marki CeraVe i Foresight.edu
-
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
Badania przeprowadzone przez Dove pokazały również, że kult nieprzemijającej młodości i utożsamianego z nią, wiecznego piękna, dotyczy coraz młodszych osób. Okazuje się bowiem, że już nastolatki szukają dziś w sklepach kosmetyków z formułami przeciwko starzeniu, bojąc się m.in. utraty jędrności skóry.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Akcja „Piękno się nie starzeje” ma związek również z 67. rocznicą wprowadzenia na rynek jednego z flagowych produktów Dove – żelu myjącego Dove Beauty Bar.
Akcja powstała we współpracy Dove z agencją Edelman i obejmuje kreacje OOH w Nowym Jorku i Los Angeles oraz klipy wideo widoczne w mediach społecznościowych i telewizji. Niebawem ma jeszcze powstać reality show pt. „Golden Bachelor”.
– Jaki lepszy sposób na walkę ze stygmatyzacją wieku niż zwiększenie widoczności legionów pięknych, czarujących, pewnych siebie, zadziornych kobiet, które dziewczęta i kobiety mogą podziwiać. Jeśli tak wygląda starzenie się, czego się boimy? – pyta Megan Skelly, EVP, dyrektor kreatywna w Edelman.
Warto przypomnieć, że Dove od lat prowadzi różnorodne kampanię, których celem jest celebrowanie naturalnego piękna na wszystkich etapach życia. Dodatkowo firma zrealizowała też m.in. akcję „The Code”, w ramach której całkowicie zrezygnowała z wykorzystywania sztucznej inteligencji do tworzenia wizerunków kobietw swoich reklamach.
Zdjęcia: YouTube
PS Dove w kampanii #TheFaceof10 chroni dziewczynki przed treściami promującymi kosmetyki antystarzeniowe
Dove prezentuje kampanię zatytułowaną #TheFaceof10. Celem akcji jest podniesienie świadomości na temat presji społecznej wywieranej na dziewczętach, która dotyczy stosowania wielu etapów pielęgnacji skóry. Do akcji włączyła się również Drew Barrymore, znana amerykańska aktorka.