Od ponad ćwierć wieku co roku o tej porze dźwięki muzyki Mozarta wypełniały niemal całą Warszawę. Utworów kompozytora można było posłuchać na operowej widowni lub w czasie licznych koncertów na placu Defilad. Ale nie tylko – dzwoniących pod wybrane infolinie słuchaczy do przyjścia na Festiwal Mozartowski zaprosili w tym roku znani soliści operowi. Przez niemal dwa tygodnie każdy mógł posłuchać arii wiedeńskiego kompozytora w ich wykonaniu przez telefon. Wystarczyło wybrać odpowiedni numer, by w domu, tramwaju czy zatłoczonym mieście przenieść się do świata muzyki klasycznej. Numery do czterech infolinii (22 637 77 82 i in.) pojawiły się w kilkuset miejscach Warszawy – kawiarniach, uniwersytetach i na ulicach. Można było je znaleźć także w dziale ogłoszeń drobnych w Super Expressie, Rzeczpospolitej i Gazecie Wyborczej. Do muzycznych infolinii zadzwoniły 1623 osoby.
Co więcej, każdy z artystów przedstawił siebie w zupełnie innej niż dotychczas sytuacji. Na plakatach zachęcających do wzięcia udziału w akcji można było ich zobaczyć poza operową sceną w codziennych, nieformalnych strojach, w domu lub kawiarni, spędzających wolny czas po ciężkiej pracy na scenie – i wciąż słuchających muzyki Mozarta. W ten sposób pomysłodawcy kampanii chcieli pokazać, że utworów wiedeńskiego kompozytora można słuchać zawsze i wszędzie – podczas porannej kawy, lunchu czy relaksując się po trudnym dniu w pracy.
Zobacz również
Akcja „Polecam posłuchać Mozarta” przeprowadzona została w trakcie trwania 26. edycji Festiwalu Mozartowskiego. Ten największy przegląd muzyki kompozytora w Europie w tym roku przyciągnął kilkanaście tysięcy widzów z całego kraju. W ponad czterdziestu wydarzeniach wzięło udział prawie dwustu solistów i muzyków. Formuła festiwalu jest stale rozszerzana – jego organizatorzy już po raz drugi przygotowali kampanię, która w nietypowy sposób promuje słuchanie muzyki klasycznej. Podczas poprzedniej edycji szerokim echem odbiła się akcja „Mozart wszędzie”, kiedy przez cały dzień muzyka autora „Czarodziejskiego fletu” rozbrzmiewała na ulicach i w najpopularniejszych kawiarniach, restauracjach i klubach Warszawy.
Kampania uzyskała duży zasięg nie tylko w mediach ogólnopolskich, lecz także w social media. Swoim zasięgiem dotarła do prawie czterdziestu tysięcy odbiorców. Na posty ze zdjęciami solistów zareagowało niemal tysiąc użytkowników. Publikacje na temat akcji pojawiły się w ogólnopolskich portalach informacyjnych (m.in. onet.pl, wyborcza.pl, cojestgrane24.pl), w radiu (m.in. RMF FM), a także telewizji i prasie (m.in. TVP1, TVP Info, W Sieci, Gazeta Stołeczna).
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Koncepcja i realizacja kampanii: Business & Culture na zlecenie organizatora festiwalu – Warszawskiej Opery Kameralnej.
Słuchaj podcastu NowyMarketing