W grze wzięło udział kilkadziesiąt popularnych profili na Instagramie łącznie docierających do 130 tysięcy osób.
17 września o godzinie 21 z konta @galeria_zachęta ruszył quiz z wiedzy o sztuce współczesnej. Uczestnicy na każde z ilustrowanych zdjęciem pytań mogą udzielić dwóch odpowiedzi. Każdej odpowiedzi jest przypisany link do innego profilu na Instagramie. Dobra odpowiedź prowadzi do kolejnego konta ze zdjęciem i pytaniem. Zła – do konta z pytaniem bonusowym. Użytkownik może rozpocząć grę w dowolnym momencie, i kontynuować ją do mety, bądź do pytania, od którego zaczął. Udzielenie zbyt wielu złych odpowiedzi prowadzi do eliminacji z gry. Pytania w grze dotyczą artystów nominowanych do kilku edycji Spojrzeń.
Zobacz również
W grę włączyły się najpopularniejsze polskie profile mediów lifestylowych, np. K MAG, VICE, Label Magazine i instytucji kultury, m.in. MOCAK, CSW Zamek Ujazdowski, Muzeum Narodowe w Warszawie. W ciągu 12 godzin w akcji wzięło udział udział ponad 5tys. osób. Jej łączny zasięg objął 130tys. followersów. Założeniem gry jest jej krótkotrwałość związana z charakterystyką Instagrama.
Spojrzenia – Nagroda Deutsche Bank to najważniejsze w Polsce wyróżnienie w dziedzinie sztuk wizualnych. W tym roku zostanie przyznana już po raz siódmy. W piątce nominowanych znaleźli się Alicja Bielawska, Ada Karczmarczyk, Piotr Łakomy, Agnieszka Piksa oraz Iza Tarasewicz. Ich prace można już zobaczyć na zbiorowej wystawie w Zachęcie. Zwycięzcę poznamy podczas gali 22 października. Tradycyjnie przyznana zostanie także nagroda publiczności. Na swojego faworyta można oddać głos podczas zwiedzania konkursowej ekspozycji.
Zachęta po raz kolejny wykorzystuje media społecznościowe do promocji sztuki współczesnej. Dwa lata temu głosowanie publiczności na faworyta w konkursie Spojrzenia 2013 odbywało się za pomocą Twittera, na umieszczonych w przestrzeni galerii tabletach. Obie kampanie na zlecenie Zachęty – Narodowej Galerii Sztuki realizowała agencja Business & Culture.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing