Pierwsza gra na Instagramie poświęcona sztuce

Nietypowa, pierwsza poświęcona sztuce gra na Instagramie ruszyła w czwartek (17 września) o godzinie 21 z konta Zachęty – Narodowej Galerii Sztuki. Akcja promuje wystawę konkursową Spojrzenia 2015 – nagrody przyznawanej najlepszym polskim artystom młodego pokolenia.
O autorze
1 min czytania 2015-09-23

W grze wzięło udział kilkadziesiąt popularnych profili na Instagramie łącznie docierających do 130 tysięcy osób.

17 września o godzinie 21 z konta @galeria_zachęta ruszył quiz z wiedzy o sztuce współczesnej. Uczestnicy na każde z ilustrowanych zdjęciem pytań mogą udzielić dwóch odpowiedzi. Każdej odpowiedzi jest przypisany link do innego profilu na Instagramie. Dobra odpowiedź prowadzi do kolejnego konta ze zdjęciem i pytaniem. Zła – do konta z pytaniem bonusowym. Użytkownik może rozpocząć grę w dowolnym momencie, i kontynuować ją do mety, bądź do pytania, od którego zaczął. Udzielenie zbyt wielu złych odpowiedzi prowadzi do eliminacji z gry. Pytania w grze dotyczą artystów nominowanych do kilku edycji Spojrzeń.

W grę włączyły się najpopularniejsze polskie profile mediów lifestylowych, np. K MAG, VICE, Label Magazine i instytucji kultury, m.in. MOCAK, CSW Zamek Ujazdowski, Muzeum Narodowe w Warszawie. W ciągu 12 godzin w akcji wzięło udział udział ponad 5tys. osób. Jej łączny zasięg objął 130tys. followersów. Założeniem gry jest jej krótkotrwałość związana z charakterystyką Instagrama.

Spojrzenia – Nagroda Deutsche Bank to najważniejsze w Polsce wyróżnienie w dziedzinie sztuk wizualnych. W tym roku zostanie przyznana już po raz siódmy. W piątce nominowanych znaleźli się Alicja Bielawska, Ada Karczmarczyk, Piotr Łakomy, Agnieszka Piksa oraz Iza Tarasewicz. Ich prace można już zobaczyć na zbiorowej wystawie w Zachęcie. Zwycięzcę poznamy podczas gali 22 października. Tradycyjnie przyznana zostanie także nagroda publiczności. Na swojego faworyta można oddać głos podczas zwiedzania konkursowej ekspozycji.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Zachęta po raz kolejny wykorzystuje media społecznościowe do promocji sztuki współczesnej. Dwa lata temu głosowanie publiczności na faworyta w konkursie Spojrzenia 2013 odbywało się za pomocą Twittera, na umieszczonych w przestrzeni galerii tabletach. Obie kampanie na zlecenie Zachęty – Narodowej Galerii Sztuki realizowała agencja Business & Culture.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się