…Amnesty International i domy produkcyjne z poszczególnych krajów: Film Graphics w Australii, Quite Bright Films w Kenii i Tantor Films w Meksyku. Dom produkcyjny Papaya Films koordynował wszystkie eventy i zorganizował event w Wielkiej Brytanii.
Komunikacja rozpoczęła się niezwykłym wydarzeniem transmitowanym na Facebook Live z kilku miast na świecie: Sydney, Nairobi, Londynu i Meksyku. Uczestnicy mieli za zadanie patrzeć sobie w oczy przez cztery minuty. Inspiracją tego wydarzenia był eksperyment dowodzący, że 4-minutowy kontakt wzrokowy zbliża ludzi bardziej niż cokolwiek innego. W transmitowanym na żywo eksperymencie, wzięli udział mieszkańcy Australii, Kenii, Wielkiej Brytanii i Meksyku oraz uchodźcy z krajów takich jak Etiopia, Demokratyczna Republika Konga, Syria, Sudan, Honduras, Wenezuela, Birma, Wietnam, Afganistan i Iran. W wyniku kontaktu wzrokowego szybko pojawiały się emocje, a pomiędzy obcymi sobie ludźmi utworzyła się wyjątkowa więź.
Zobacz również
„Kryzys uchodźczy jest globalnym wyzwaniem, ale wiele osób dystansuje się od trudności jakim muszą stawiać czoło imigranci. Jeśli jednak przyjrzymy się sobie bliżej, okazuje się, że w gruncie rzeczy jesteśmy do siebie bardzo podobni. Chcemy pokazać z jak wielką łatwością ludzie o różnym pochodzeniu mogą nawiązać ze sobą kontakt. Żyjemy w czasach narastającej ksenofobii i nienawiści, a ten eksperyment pomógł zobaczyć ten temat z innej perspektywy i połączyć ludzi, którzy tak naprawdę potrzebują solidarności” – Osama Saeed Bhutta, Amnesty International’s Communications Director.
Eksperyment jest kontynuacją filmowego projektu DDB&tribal i Amnesty International Polska oraz Big Picture „LookBeyondBorders”, który komentowany był na całym świecie.
„Cieszę się, że pomysł, który powstał w Polsce doczekał się kontynuacji w skali światowej. Nasza odpowiedź na globalny kryzys uchodźczy określi w jakim świecie będziemy żyć nie tylko my, ale także przyszłe pokolenia. Liczę, że dzięki dobrej woli wielu zaangażowanych w ten projekt ludzi, otworzymy serca na całym świecie” Draginja Nadażdin, dyrektorka Amnesty International Polska.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Projekt można zobaczyć na www.facebook.com/AmnestyGlobal
Słuchaj podcastu NowyMarketing
London
Nairobi
Mexico City
Sydney