Pierwsza na świecie społeczna kampania Live przygotowana przez DDB&tribal dla Amnesty International. Kolejna odsłona kampanii I Welcome realizowana we współpracy z Papaya Films, Facebook i Mindshare Worldwide

18 listopada 2016 Sekretariat Międzynarodowy Amnesty International we współpracy z DDB&tribal oraz Papaya Films, Facebook wraz z Facebook Creative Shop, Mindshare Worldwide zrealizował międzynarodowy eksperyment w ramach kampanii I Welcome. W projekt zaangażowały się również lokalne oddziały...
O autorze
1 min czytania 2016-11-24

…Amnesty International i domy produkcyjne z poszczególnych krajów: Film Graphics w Australii, Quite Bright Films w Kenii i Tantor Films w Meksyku. Dom produkcyjny Papaya Films koordynował wszystkie eventy i zorganizował event w Wielkiej Brytanii.

Komunikacja rozpoczęła się niezwykłym wydarzeniem transmitowanym na Facebook Live z kilku miast na świecie: Sydney, Nairobi, Londynu i Meksyku. Uczestnicy mieli za zadanie patrzeć sobie w oczy przez cztery minuty. Inspiracją tego wydarzenia był eksperyment dowodzący, że 4-minutowy kontakt wzrokowy zbliża ludzi bardziej niż cokolwiek innego. W transmitowanym na żywo eksperymencie, wzięli udział mieszkańcy Australii, Kenii, Wielkiej Brytanii i Meksyku oraz uchodźcy z krajów takich jak Etiopia, Demokratyczna Republika Konga, Syria, Sudan, Honduras, Wenezuela, Birma, Wietnam, Afganistan i Iran. W wyniku kontaktu wzrokowego szybko pojawiały się emocje, a pomiędzy obcymi sobie ludźmi utworzyła się wyjątkowa więź.

„Kryzys uchodźczy jest globalnym wyzwaniem, ale wiele osób dystansuje się od trudności jakim muszą stawiać czoło imigranci. Jeśli jednak przyjrzymy się sobie bliżej, okazuje się, że w gruncie rzeczy jesteśmy do siebie bardzo podobni. Chcemy pokazać z jak wielką łatwością ludzie o różnym pochodzeniu mogą nawiązać ze sobą kontakt. Żyjemy w czasach narastającej ksenofobii i nienawiści, a ten eksperyment pomógł zobaczyć ten temat z innej perspektywy i połączyć ludzi, którzy tak naprawdę potrzebują solidarności” – Osama Saeed Bhutta, Amnesty International’s Communications Director.

Eksperyment jest kontynuacją filmowego projektu DDB&tribal i Amnesty International Polska oraz Big Picture „LookBeyondBorders”, który komentowany był na całym świecie.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

„Cieszę się, że pomysł, który powstał w Polsce doczekał się kontynuacji w skali światowej. Nasza odpowiedź na globalny kryzys uchodźczy określi w jakim świecie będziemy żyć nie tylko my, ale także przyszłe pokolenia. Liczę, że dzięki dobrej woli wielu zaangażowanych w ten projekt ludzi, otworzymy serca na całym świecie” Draginja Nadażdin, dyrektorka Amnesty International Polska.

Projekt można zobaczyć na www.facebook.com/AmnestyGlobal

Słuchaj podcastu NowyMarketing

London

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Nairobi

Mexico City

Sydney