Millward Brown wraz z Media & Marketing Polska realizuje od 15 lat badanie, mające na celu ocenę jakości relacji, jakie ze swymi klientami budują firmy z obszaru komunikacji marketingowej, uwzględniając między innymi agencje reklamowe, interaktywne, domy mediowe. W tym roku po raz pierwszy przeprowadzone zostało badanie oceny obsługi klientów firm eventowych.
W badaniu przeprowadzonym przez Millward Brown ujęte zostało 10 agencji eventowych, należących do Klubu Agencji Eventowych. Celem jednostki badawczej było przebadanie poziomu satysfakcji firm korzystających z usług agencji eventowych, pozycji event marketingu w marketing mix oraz elementów kooperacji najbardziej cenionych przez stronę kliencką. W związku z tym przedstawiciele klientów agencji pytani byli o ocenę współpracy z poszczególnymi agencjami, ocenę rynku usług eventowych w Polsce, oraz prognozę jak ten rynek może się kształtować w najbliższym czasie.
Zobacz również
W wyniku uzyskanych odpowiedzi wyszło, że ogólnie klienci oceniają bardzo wysoko poziom świadczonych usług przez agencje eventowe. W 5-stopniowej skali ocen, średnia wyszła na poziomie aż 4,5.
Co ważne, przebadani klienci deklarują również, że za wysoką jakość wykonanej usługi, zagwarantowanie bezpieczeństwa oraz odpowiedniego poziomu merytorycznego, są w większości w gotowe ponieść większe wydatki na dane wydarzenie (30 proc. odpowiadało „zdecydowanie tak”, a 56 proc. „raczej tak”).
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Z raportu wynika, że czynniki, na które w pierwszej kolejności klienci zwracają uwagę podczas podejmowania decyzji, z którą firmą będą chcieli zorganizować event, to kreacja (61 proc. odpowiedzi), a następnie produkcja i cena (odpowiednio 20 proc. i 19 proc.).
– Wyniki te wskazują, że największe na rynku agencje eventowe produkują wydarzenia na najwyższym poziomie. Są gwarantem najwyższej jakości wykonania od strony technicznej i logistycznej i tego klienci mają świadomość. Pokazuje to więc, że punkt ciężkości przeszedł na element kreatywny, bo przy gwarancji, kiedy nie trzeba pytać „jak?”, najważniejsze staje się pytanie „co?” – powiedział Szymon Walkiewicz, partner w Walk, prezes zarządu KAE.
Ciekawie również prezentuje się zestawienie porównawcze opinii na temat rynku eventów z BTL w Polsce. Generalnie klienci bardziej cenią w swoim marketing’u mix,event marketing. Co ważne dotyczy to kluczowych obszarów: roli, efektywności, poziomu wydatków oraz jakości realizacji.
– Najważniejszy wniosek z badań to uzyskanie przez badane agencje eventowe najwyższych ocen jakościowych z pośród wszystkich badanych podmiotów oferujących usługi marketingowe (agencji BTL, sieciowych i niesieciowych agencji reklamowych, domów mediowych i agencji interaktywnych). Wyniki badań pokazują, że duże zaangażowanie pracowników agencji eventowych, perfekcyjna realizacja eventów, intensywna praca często również w nienormowanych godzinach (nocne montaże i realizacje) jest doceniania przez klientów. Niebagatelne znaczenie ma również fakt, że badane firmy należą do Klubu Agencji Eventowych, który skupia agencje oferujące usługi na wysokim poziomie – gwarantujące realizację z sukcesem nawet najbardziej skomplikowanych projektów event marketingowych – podsumował raport Sebastian Oprządek,Prezes Zarządu El Padre, członek zarządu KAE.
Pełen raport „Agencje Eventowe” można pobrać bezpłatnie razem z październikowym wydaniem Media i Marketing Polska na systemy:
iOS
Android