Wyniki badania przynoszą kilka istotnych spostrzeżeń. Przede wszystkim aż 87% badanych zadeklarowało, że regularnie spożywa śniadanie, z czego 47% wybiera opcję pierwszego posiłku w domu. Co ciekawe, większość badanych wskazała, że zdecydowanie woli śniadania wytrawne, choć niewielka grupa respondentów przyznała się do chęci eksperymentowania z różnymi smakami. Na pytanie, czy śniadanie powinno być podawane na zimno, czy na ciepło, pracownicy przyznali, że nie ma to większego znaczenia. Wynik ten może wskazywać na rosnące zainteresowanie zdrowymi i lekkimi posiłkami, które można spożywać zarówno o poranku w domu, jak i w biurze.
– Jako jedna z pierwszych w Polsce firm cateringowych uważnie śledzimy zachowania i preferencje naszych klientów, jeśli chodzi o wybór menu – mówi Milka Bachanek – Prezes Zarządu Natural Brand, właściciela MójCatering. – Odnotowaliśmy w ostatnim czasie top piątkę, jeśli chodzi o wybór śniadań. Największym powodzeniem cieszą się: omlet z warzywami, jogurt grecki z owocami i orzechami, chia pudding z kokosem, czy tosty na słodko i słono. Ponieważ nasz catering dietetyczny wybierany jest przez pracowników branż wymagających jak IT, finanse czy farmacja chcieliśmy zweryfikować te obserwacje i przeprowadziliśmy badanie.
Zobacz również
Najciekawszym spostrzeżeniem jest entuzjastyczne przyjęcie pomysłu na zamawianie śniadań przez pracodawcę. Znaczna większość badanych uznała takie rozwiązanie za znakomity benefit pracowniczy, co może sugerować, że taka forma wsparcia zyskuje na popularności wśród zatrudnionych. Po pandemii wyraźnie wytworzył się nowy trend – Zdrowy Employer Branding. Oprócz satysfakcjonującego wynagrodzenia, systemu premiowego czy różnego rodzaju programów motywacyjnych coraz ważniejszą rolę odgrywa dbanie o tzw. wellbeing, czyli dobrostan fizyczny i psychiczny zatrudnionych.
Za pomysł i realizację badań odpowiedzialna była agencja magnifiCo marketing&PR consultants.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach