Napędza jej rozwój oraz pomaga zwiększyć efektywność operacyjną firm. W dniach 17-18 kwietnia 2018 roku w Centrum Targowo – Kongresowym MT Polska, znajdującym się przy ul. Marsa 56c w Warszawie, odbędą się pierwsze w tej części Europy targi Internetu rzeczy „IoT Poland Show”, będące platformą do dialogu, edukacji, wymiany doświadczeń oraz nawiązania nowych relacji biznesowych.
Czym jest Internet rzeczy?
Internet of Things jest koncepcją bazującą na idei łączności między urządzeniami. IoT tworzy sieci urządzeń, pozwalających na aktywne gromadzenie i przesyłanie danych, oraz zaawansowane narzędzia analityczne, umożliwiające wykorzystanie znajdującej się w nich wiedzy.
Zobacz również
Mimo że Internet rzeczy jest często kojarzony z urządzeniami RTV i AGD, to jego elementy stosowane są również w innych gałęziach przemysłu. Do tej pory organizacje wykorzystywały podstawowe zastosowania IoT, jednak dzisiaj zjawisko to staje się rozwiązaniem klasy enterprise i dotyka praktycznie każdej branży.
Według danych IDC, największe wydatki na tę technologię poczyniły w 2017 roku firmy z branży: produkcyjnej (183 miliardy dolarów), transportowej (85 mld dol.) oraz utilities (66 mld dol.). Ponadto inteligentne rozwiązania stosowane są również w dziedzinach, takich jak motoryzacja, medycyna czy w życiu codziennym, np. jako smart city lub elementy rozrywki, m.in. smart TV.
Dynamiczny rozwój i wszechobecność IoT
O sile oddziaływania Internetu rzeczy na biznes i jego rozwoju mogą świadczyć również liczby i ich eskalacja. Według przewidywań firmy analityczno-doradczej Gartner, do końca bieżącego roku na świecie do sieci ma być podłączonych 8,4 miliarda urządzeń. Natomiast do 2020 roku będzie ich ponad 20 mld. Według szacunków Cisco, w Polsce podłączonych do sieci ma być już wtedy 212,7 mln urządzeń, a na jednego mieszkańca naszego kraju przypadnie średnio 5,5 urządzenia, co będzie dużym wyzwaniem dla usługodawców infrastruktury i biznesu, chociażby ze względów bezpieczeństwa. Wiąże się to też z rozwojem nowych zjawisk, takich jak Internet rzeczy autonomicznych (ang. Internet of Autonomous Things – IoAT), czyli następna generacja IoT, nie tylko umożliwiająca przesyłanie informacji, ale także wydawanie poleceń i sterowanie.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
„Rozwiązania IoT to nie tylko urządzenia dla domu, takie jak smart TV czy drony, służące np. do pomiarów geodezyjnych. Zastosowanie tej koncepcji to również korzyści biznesowe i finansowe dla wielu innych branż. Największym problemem jest jednak to, że firmy często nie mają świadomości, że wykorzystują Internet rzeczy. Przykładem może być np. telemedycyna, w której gromadzenie, przesyłanie i analiza danych są przecież wszechobecne. Internet rzeczy należy m.in. kojarzyć z pojęciem Przemysłu 4.0 i ze wszystkimi zastosowaniami „smart”. Wyzwaniem jest także cyberbezpieczeństwo. W związku z tym chcemy edukować branże i być pomostem łączącym technologię z biznesem” – mówi Paweł Kacperek, główny pomysłodawca i organizator targów IoT Poland Show.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
IoT Poland Show, czyli nowa platforma dla biznesu
Wydarzenie pod nazwą IoT Poland Show jest platformą do nawiązywania relacji biznesowych i sposobem na networking dla przedstawicieli wszystkich branż, na które oddziałuje Internet rzeczy. Wśród nich wymienić można m.in. smart city, smart home, insuretech, fintech, connected cars i connected fleet, smart grid, smart metering czy cyberbezpieczeństwo.
W ramach targów odbędą się warsztaty, prezentacje i prelekcje, goście będą mogli odwiedzić interaktywne stoiska i zapoznać się z najnowszymi rozwiązaniami technologicznymi. Zostaną także wręczone nagrody za produkty i usługi 2017 roku.
„IoT Poland Show to pierwsze, całonocne, bezprecedensowe w tej części Europy targi poświęcone Internetowi rzeczy. Dzięki obecności na tym wydarzeniu będzie można zdobyć nowe możliwości i kontakty, które mogą pomóc zmonetyzować IoT. Skoro Hanower organizuje festiwal Cebit, poświęcony innowacjom i cyfryzacji, a w Santa Clara w USA posiada targi Internet of Things World, to dlaczego Warszawa nie może mieć swojej wielkie imprezy? Zamieńmy naszą stolicę w europejską stolicę Internet of Things!” – pyta retorycznie i zachęca Paweł Kacperek.
Organizatorzy przewidują, że w wydarzeniu udział weźmie około 10 000 osób, ponad 200 wystawców, 50 startupów, a w trakcie dwóch dni przeprowadzonych i wygłoszonych zostanie ponad 50 warsztatów, szkoleń oraz prezentacji.
Więcej informacji na temat targów IoT Poland Show znaleźć można pod poniższym adresem.