Pierwszy podręcznik crowdfundingu został wydany na polskim Kickstarterze

Założyciele pierwszej społeczności zajmującej się finansowaniem przez Tłum – WE the CROWD – Marcin Giełzak i Bartosz Filip Malinowski, aby sfinansować pierwszy na polskim rynku praktyczny podręcznik crowdfundingu postanowili pokazać jaka siła drzemie w tym zjawisku.
O autorze
2 min czytania 2014-11-27

Poprosili oni o wsparcie na serwisie Wspieram.to. Swój pierwszy cel zrealizowali w ciągu 48 godzin.

Crowdfunding (finansowanie przez Tłum) to demokratyczna i cyfrowa metoda finansowania projektów, w ramach której dowolna osoba udziela swoimi pieniędzmi “wotum zaufania” danemu pomysłowi w zamian za konkretną korzyść. To również demokratyczna forma marketingu, łącząca zaufanie i dialog, z gospodarką doświadczeń i mechanizmami społecznościowymi. W największym skrócie: crowdfunding to kapitalizm dla 99%, w którym inicjatywy realizowane są przez internautów i na ich zasadach. Bartosz Filip Malinowski oraz Marcin Giełzak postanowili napisać na ten temat książkę pt. „Crowdfunding. Zrealizuj swój pomysł ze wsparciem cyfrowego Tłumu”.

Będzie w niej można znaleźć odpowiedzi na pytania z którymi mierzy się każdy organizator tego typu zbiórki: jak kreować promocję bez dużych nakładów? Jak przygotować budżet i plan kampanii? Jak dotrzeć ze swoim przesłaniem do mediów? – „Jednocześnie jest to zbiór opowieści o fascynujących przedsięwzięciach: nowej marce odzieżowej, firmie produkującej gry planszowe, zespole muzycznym czy nawet inżynierach tworzących projekt wahadłowca pozaziemskiego. Wielu utalentowanych projektodawców, poprzez udzielone wywiady i nadsyłane komentarze, w praktyce stało się współautorami tej książki.” – mówi jeden z autorów Marcin Giełzak.

Autorzy, jako praktycy crowdfundingu, zdecydowali się zdobyć środki na druk książki poprzez pozyskanie wsparcia internautów. Kampania została uruchomiona na platformie crowdfundingowej Wspieram.to. Pierwszy cel – wydanie książki – został zrealizowany w ciągu 48 godzin. Autorzy zebrali już ponad 6000 zł. Kolejnym celem jest zebranie 9 500 złotych na uczynienie CROWDparty – imprezy, na którą zaproszeni są wszyscy, którzy wsparli finansowo projekt – jeszcze bardziej atrakcyjnej. Będzie to pierwsze „Święto Świadomych” i samodzielnych internautów. Podczas spotkania zagra zespół Yoga Terror, obecni będą dziennikarze oraz inni crowdfundingowi projektodawcy z całej Polski.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Wciąż można również wesprzeć kampanię, zaopatrując się w ramach przedsprzedaży w książkę, która już na pewno zostanie wydana na początku przyszłego roku. Książka została napisana dla wszystkich, którzy – tak samo jak autorzy – chcą z sukcesem realizować swoje projekty na portalach crowdfundingowych, być na bieżąco z najnowszymi trendami marketingu i e-commerce lub po prostu fascynuje ich kultura współpracy.

Kupić książkę oraz wesprzeć autorów w organizacji CROWDparty można na stronie projektu.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Opinie o książce:

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

– Paweł Tkaczyk, założyciel firmy Midea, autor “Zakamarków marki”: „Crowdfunding jest świetnym sposobem na rynkową weryfikację pomysłów. Klienci – głosując swoimi portfelami – pokazują nie tylko, czy podoba im się sam pomysł, ale także sposób opowiadania o nim. Wiedza o tym, jak stworzyć dobry projekt crowdfundingowy przyda się wielu innowatorom i biznesmenom. Warto wesprzeć książkę, która tego uczy.”

– Michał Sadowski, Założyciel firmy Brand24, autor “Rewolucji social media”: „Crowdfunding otworzył drogę do realizacji wielu ekscytujących pomysłów z całego świata. Wykorzystanie tego nowego źródła finansowania nie jest jednak proste, więc trzymam kciuki za publikacje, które przybliżają ten temat.”

– Artur Kurasiński, założyciel firmy Fokus – smarter analytics: „Crowdfunding staje się nie tylko metodą na pozyskanie finansowania na różne projekty a pewną filozofią działania zmieniającą konsumentów w pełnoprawnych partnerów i twórców. To idea, która zmienia wszystkie branże i rynki – od muzyki po przemysł kosmiczny. Jeśli chcesz zrozumieć i wykorzystać model crowdfundingu w swoim projekcie – po prostu musisz przeczytać tę ksiażkę!”

– Jacek Kotarbiński, autor „Sztuki rynkologii”: „Crowdfunding jest słowem znanym przez wszystkich, poszukujących środków na rozwój pomysłu, projektu czy firmy. W Polsce nie było dotąd solidnego opracowania na ten temat, szczególnie pod kątem opisania metod i efektów pozyskiwania pieniędzy. Dzięki dwóm pasjonatom: Bartoszowi Filipowi Malinowskiemu i Marcinowi Giełzakowi będziecie mogli zdobyć solidną wiedzę o crowdfundingu i poznać jego kluczowe zasady. Zdecydowanie rekomenduję wsparcie dla tego ciekawego projektu”.