Pierwszy polski Startup w Poznaniu

Z początkiem listopada rusza kampania promująca poznańskie startupy. Jej głównym motywem jest spot, w którym wystąpili przedstawiciele miejscowych startupów oraz pierwszy polski startup.
O autorze
2 min czytania 2014-11-04

Aktywność gospodarcza w Poznaniu, mierzona liczbą podmiotów gospodarczych w przeliczeniu na 10 tysięcy mieszkańców, wyróżnia się zarówno na tle innych dużych polskich miast, jak i na tle kraju. W 2013 roku wskaźnik ten wyniósł 1882 i z wyłączeniem stolicy był to najlepszy wynik w Polsce. Dynamiczny rozwój przedsiębiorczości w Poznaniu utrzymywany jest od lat. Miasto należy do krajowej czołówki pod względem nowo zarejestrowanych firm. W 2013 roku utworzono ponad 9 tysięcy nowych działalności, co również obok stolicy jest drugim najlepszym wynikiem w kraju. 99,8% wszystkich podmiotów gospodarczych w mieście stanowią mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa. Wśród nich jest coraz więcej startupów – nowych organizacji poszukujących własnego modelu biznesowego.

Poznań jest miejscem, w którym spotykają się ludzki potencjał młodych zdolnych studentów ze wsparciem i wiedzą wykwalifikowanej kadry naukowej, ludzi biznesu którzy odnieśli już sukces oraz miasta. Połączenie to tworzy bardzo dobrą atmosferę do zakładania własnych działalności gospodarczych. Dlatego w Poznaniu co roku powstają nowe startupy, a wiele z nich odnosi sukces na arenie ogólnopolskiej i międzynarodowej. Przykładem inicjatywy wspierającej studentów są organizowane od 10 października spotkania Biznes Mentor podczas, których reprezentanci największych firm zrzeszonych w Konsorcjum Marki Poznań dzielą się swoimi doświadczeniami z młodymi ludźmi, którzy chcieliby rozpocząć własną drogę w świecie biznesu.

Z początkiem listopada ruszyła ogólnopolska kampania promująca poznańskie startupy. Jej głównym motywem jest 30 sekundowy film, w którym zobaczymy reprezentantów poznańskich startupów. Wśród nich są autorzy aplikacji jakdojade.pl, Lubimy Czytać, Dice+, IC Solutions oraz Glip – laureat konkursu Poznański Lider Przedsiębiorczości.

Ważnym elementem kampanii jest strona internetowa startup.poznan.pl, na której można znaleźć informacje o tym jak założyć startup, kto udzieli niezbędnej pomocy w tym zakresie oraz jak ubiegać się o wsparcie finansowe na własną działalnośc tego typu. Znajduje się tam również lista poznańskich startupów oraz dedykowany im kalendarz wydarzeń. Kampania odbywać się będzie głównie w Internecie na portalach o tematyce biznesowej. Celem kampanii jest pokazanie poznańskich startupów, zachęcenie do realizacji pomysłów biznesowych w Poznaniu oraz pokazanie miasta jako miejsca, w którym z sukcesem powstają kolejne działalności o takim charakterze.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Jesteśmy dumni z tego, że to właśnie w Poznaniu działają startupy, które odnoszą sukcesy w biznesie. To tutaj potencjał młodych ludzi, wsparty doświadczeniem biznesu i nauki wytwarza wyjątkową energię do działania. Cieszę się, że jest ona wykorzystywana właśnie w Poznaniu – podsumowuje prezydent Miasta Poznania Ryszard Grobelny. Poznań zyskał miano najbardziej startupowego miasta w Polsce, bo tutaj odbywają się wydarzenia typu Hackathon, Samsung AppChallenge, Startup Weekend i inne dedykowane młodym zapalonym twórcom. 19 października zakończył się Art & Fashion Forum organizowany w Starym Browarze. W jego ramach odbył się konkurs Global Fashion Battle, w którym startupy działające w branży mody i technologii walczyły o tytuł najlepszego. Poznań obok Nowego Jorku, Paryża, Mediolanu i Londynu stał się centralnym punktem technologii.. Działania tego typu pokazują, że Poznań jest najlepszym miejscem do tego żeby założyć swój startup. W końcu tutaj powstał pierwszy polski startup w 966 roku.

Za kreację i realizację kampanii odpowiada agencja JUST, a za zakup mediów Mastermind.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Profil Miasta na Youtubie.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się