6 grudnia tego roku analitycy Deloitte Consulting SA zakończyli badanie, na podstawie którego zweryfikowali bez zastrzeżeń sposób działania systemu Selectivv oraz wykorzystywanych przez firmę zbiorów danych, a także potwierdzili ich użyteczność dla analiz i kampanii marketingowych. Na podstawie przeprowadzonych przez Selectivv analiz ryzyka potwierdzili również, że dane są gromadzone i przetwarzane zgodnie z polskim prawem i nie są danymi osobowymi w rozumieniu obowiązującego prawa oraz nowych przepisów RODO – z zastrzeżeniem, iż ten aspekt należy monitorować ze względu na dynamikę zmian prawnych i technologicznych.
„Jako pierwsi w Polsce zdecydowaliśmy się na zewnętrzny audyt gromadzonych i przetwarzanych danych. Dalszy rozwój big data, nie tylko w marketingu, nie jest możliwy bez większej przejrzystości na rynku i zaufania klientów do danych. Audyt przeprowadzony przez niezależną międzynarodową instytucję jest potwierdzeniem, że nasi klienci otrzymują dane najwyższej jakości” – wyjaśnia Aleksander Luchowski, prezes Selectivv Mobile House.
Zobacz również
Zewnętrzny audyt danych to kolejny element strategii Selectivv, która kładzie duży nacisk na jakość i transparentność danych, jakie firma dostarcza na rynek. We wrześniu Selectivv wprowadził dashboardy umożliwiające wszystkim klientom śledzenie w czasie rzeczywistym przebiegu realizowanych kampanii. W grudniu z kolei udostępniono Selectivv Mobile Audience Meter – narzędzie pozwalające sprawdzać kim dokładnie są odbiorcy kampanii mobile i weryfikować pracę podwykonawców. Jego działanie polega na dodaniu do kampanii kodu trackingowego, dzięki któremu wyświetlenia i kliknięcia są weryfikowane z Selectivv DMP. Zwieńczeniem tych działań jest audyt niezależnej instytucji potwierdzający jakość danych.
Selectivv posiada największy w Europie Centralnej i Wschodniej zbiór danych o użytkownikach mobile, obejmuje on łącznie 82 mln osób, z czego 15 mln w Polsce. Średnio o jednym użytkowniku Selectivv posiada 362 informacje, m.in. dane demograficzne, zainteresowania oraz lokalizacje, w jakich przebywa. Baza powstała w oparciu o gromadzone od dwóch lat dane z 200 tys. aplikacji mobilnych oraz 15 milionów mobilnych stron WWW. W wyniku analizy big data wyróżniono 60 profili konsumentów. Są to np. osoby planujące dziecko, bywalcy galerii handlowych, użytkownicy bankowości mobilnej czy użytkownicy aplikacji muzycznych. Przykładowo profil „osoby uprawiające sport” zawiera osoby, które używały aplikacji sportowych co najmniej 3 razy w ciągu ostatniego miesiąca. Z kolei profil „klienci MediaMarkt, Saturn, Media Expert” obejmuje osoby, które odwiedziły wymienione sklepy min. 2 razy w ciągu ostatnich 4 miesięcy.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]