Na kilka dni przed rozpoczęciem Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej w Katarze, Nike – wieloletni sponsor świata sportu – przedstawia zabawny spot pełen piłkarskich gwiazd. Tym samym marka nawiązuje do ponadczasowej debaty na temat tego, kto jest najlepszym piłkarzem wszech czasów.
– Międzynarodowy zespół naukowców z tajnego laboratorium w Szwajcarii w końcu złamał kod… Za naciśnięciem jednego przycisku przynoszą nam legendarnych graczy z przeszłości i teraźniejszości. Rozpoczyna się szalony eksperyment – zapowiada Nike.
Zobacz również
W ponad 4-minutowym filmie pojawia się kilkunastu najsłynniejszych piłkarzy: Alex Morgan, Carli Lloyd, Cristiano Ronaldo, CR Jr., Edgar Davids, Kevin De Bruyne, Kylian Mbappé, Leah Williamson, Phil Foden, Ronaldinho, Ronaldo Nazário, Sam Kerr, Shane Kluivert i Virgil van Dijk. Niektórzy z nich stają do konkurencji z… młodszą wersją samego siebie.
W spocie przygotowanym przez agencję Wieden+Kennedy i dom produkcyjny CGI, słyszymy utwór „Weird Science” zespołu Oingo Boingo.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Jak podkreśla Nike, reklama pokazuje, że przyszłość sportu ma nieskończony potencjał, a po największych legendach przychodzą kolejne pokolenia sportowców, którzy zapisują się na kartach historii piłki nożnej. Tym samym marka chce inspirować młodych piłkarzy, aby udowodnili, że „gra nigdy się nie skończy”.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
W nowej reklamie Nike można doszukać się odniesień do spotu „The Cage”, który był częścią wartej ponad 100 mln dolarów kampanii sportowej marki na Mistrzostwa Świata FIFA 2002. W filmiku sprzed 20 lat również widzimy tajny turniej najlepszych zawodników na świecie, podczas którego sędzią jest Eric Cantona.
PS
#KoszulkiMarzenie, czyli nowy strój, w którym biało-czerwoni wystąpią na zbliżających się mistrzostwach świata w Katarze, wyprodukowała firma Nike – oficjalny dostawca sprzętu sportowego reprezentacji Polski.
PS 2
Tegoroczne mistrzostwa świata w piłce nożnej od miesięcy budzą wielkie emocje i kontrowersje. Swój sprzeciw wobec gospodarza wydarzenia wyraża m.in. marka BrewDog, ogłaszając się oficjalnym antysponsorem mundialu.