Tegoroczne mistrzostwa świata w piłce nożnej od miesięcy budzą wielkie emocje i kontrowersje głównie ze względu na łamanie praw człowieka w Katarze oraz korupcję związaną z organizacją wydarzenia. Niedawno swój protest wyraził Hummel z „niewidocznym logo” na piłkarskich koszulkach. Na niecałe dwa tygodnie przed wydarzeniem marka piwa rzemieślniczego BrewDog również postanowiła zabrać głos w tej sprawie.
Piłka nożna ma być dla każdego. Jednak w Katarze homoseksualizm jest nielegalny, chłosta jest dopuszczalną formą kary, a 6500 pracowników migrujących zginęło od czasu, gdy Katar zdobył prawo do organizacji turnieju – czytamy w oświadczeniu firmy.
Zobacz również
Tworząc antyreklamowe slogany, brytyjska marka postanowiła sięgnąć po grę słów, która jasno sygnalizuje jej stosunek do nadchodzącego turnieju. „Najpierw Rosja, potem Katar. Nie możemy się doczekać Korei Północnej”, „Brew Dog – dumny ANTYsponsor” – to niektóre z haseł, jakie pojawiły się na billboardach.
Jednocześnie BrewDog zapewnia, że nie ma nic przeciwko samej idei piłkarskich rozgrywek.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Żeby było jasne, kochamy piłkę nożną. Po prostu nie kochamy korupcji, nadużyć i śmierci – wyjaśnia.
Hipokryzja marki?
Wraz z rozpoczęciem antypromocji, BrewDog zapewnił, że nie zrezygnuje z pokazywania transmisji meczów w swoich kilkudziesięciu pubach i strefach kibica. Decyzja szybko spotkała się z krytyką internautów, którzy zarzucają marce hipokryzję.
W odpowiedzi „antysponsor” mundialu zapowiedział, że zysk ze sprzedaży piwa Lost Lager podczas turnieju zostanie przeznaczony na organizacje walczące z łamaniem praw człowieka. Tym sposobem kibice będą mogli oglądać mecze, jednocześnie „przyczyniając się do pozytywnych zmian”.
We’re donating all profits made from Lost Lager sold during the World Cup to causes fighting human rights abuses. pic.twitter.com/5OTA9Gn71G — BrewDog (@BrewDog) November 7, 2022
PS
Co mówi się o piłkarskich mistrzostwach świata w Katarze? PSMM Monitoring & More przeanalizował aż 55 tys. publikacji.
fot.: brewdog.com