Browar Pilsweizer z Grybowa wprowadza na rynek kolejną propozycję dla konsumentów poszukujących piw lokalnych – piwo Krynickie. Jest to jasne piwo, pasteryzowane, ale niefiltrowane, naturalnie mętne, o zawartości alkoholu 5,3 proc. (12 Blg.). Piwo produkowane jest w oparciu o słód jęczmienny oraz chmiele: Marynka i Lubelski.
Nowe piwo sprzedawane będzie wyłącznie w Krynicy-Zdrój (jednym z wiodących polskich uzdrowisk i jednocześnie jednym z czołowych kurortów narciarskich) i jej okolicach. Krynickie dołącza do linii piw browaru Pilsweizer związanych z konkretnymi miejscowościami, które kierowane są zarówno do społeczności lokalnych i „lokalnych patriotów”, jak i turystów odwiedzających daną miejscowość czy region.
Zobacz również
– Browar Pilsweizer jest położony w odległości zaledwie kilkunastu kilometrów od Krynicy-Zdrój, tak więc siłą rzeczy „od zawsze” jesteśmy w tej miejscowości mocno obecni z naszymi piwami. Jednak od dłuższego już czasu mieliśmy od naszych partnerów handlowych w Krynicy wyraźne sygnały, że ciepło powitaliby także piwo o całkowicie lokalnym charakterze, tak więc postanowiliśmy w końcu ten „brak” nadrobić – mówi Andrej Chovanec, Dyrektor Marketingu i Członek Zarządu Browaru Pilsweizer.
Pilsweizer zapoczątkował linię lokalnych piw górskich w maju 2015 r. piwem Zakopiańczyk. Obecnie w jej skład wchodzą m.in.: Zakopiańczyk (w kilku odmianach), Piwniczańskie, Sądeckie, Gorlickie czy Podhalańskie Wartkie.
Przy projektach piw lokalnych Browar Pilsweizer współpracuje zarówno z lokalnymi sklepami, jak i odbiorcami z kanału HoReCa, czyli hotelami, restauracjami czy pubami działającymi na danym obszarze.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
– Wprowadzając nowe piwo oczywiście zawsze liczymy na dodatkowe przychody, ale w przypadku piw „górskich” co najmniej tak samo ważne jest to, że zależy nam na promocji naszego regionu i poszczególnych jego miejscowości, bowiem czujemy się szczególnie mocno związani z regionem, w którym browar istnieje i działa. W Polsce coraz częściej lokalny „patriotyzm piwny” staje się jednym z ważnych elementów wpływających na wybory i preferencje miłośników piwa – dodaje Andrej Chovanec, Dyrektor Marketingu i Członek Zarządu Browaru Pilsweizer.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Kilka tygodni temu, pod koniec 2017 r. roku, firma Owens-Illinois, największy na świecie producent opakowań szklanych, wydała swój pierwszy globalny Design Book. Wśród projektów z całego świata znalazły się w nim też 3 polskie produkty, a jednym z nich był Porter Galicyjski z browaru Pilsweizer, sprzedawany w butelkach z czarnego, nieprzezroczystego szkła (dwa pozostałe projekty z Polski to Zimne Mleko Robico w klasycznej szklanej butelce i ketchup Kotlin w charakterystycznym słoiku ze zwężoną szyjką).
Browar Pilsweizer jest kontynuatorem tradycji założonego w 1804 r. w Siołkowej browaru, który dynamicznie zaczął się rozwijać po przejęciu go w 1887 r. przez czeskiego piwowara Franciszka Paschka.
W 2005 r. Browar Grybów w Siołkowej został kupiony przez Ivana i Andreja Chovanców, którzy, podobnie jak ponad 100 lat temu Paschek, zajęli się jego rozwojem po latach problemów finansowych – w 2007 r. doprowadzili do ustabilizowania jego sytuacji i rozpoczęli produkcję piwa pod marką Pilsweizer.
Browar Pilsweizer jest obecnie jedynym browarem regionalnym w Małopolsce i na Podkarpaciu. W planach jest rozbudowa browaru o hotel i ośrodek Spa (które będą mieścić się w zrewitalizowanych budynkach starego browaru).
Więcej na stronie.