Browar Pilsweizer z Grybowa wprowadza na rynek ciekawą propozycję dla konsumentów poszukujących lokalnych smaków piwnych – Zakopiańczyk Ciemny. Jest to ciemne piwo dolnej fermentacji z delikatnym kawowym smakiem. Ma 13-procentowy ekstrakt i 6 procent zawartości alkoholu. Do jego produkcji wykorzystywane są trzy słody: monachijski, karmelowy, pilzneński; oraz dwa chmiele: marynka i lubeski.
Nowe piwo sprzedawane będzie wyłącznie w Zakopanem i jego okolicach. Dołącza do linii piw browaru Pilsweizer związanych z konkretnymi miejscowościami, które kierowane są zarówno do społeczności lokalnych i „lokalnych patriotów”, jak i turystów odwiedzających daną miejscowość czy region.
Zobacz również
Pilsweizer zapoczątkował linię piw lokalnych w maju 2015 r. piwem Zakopiańczyk. Obecnie w jej skład wchodzi już 8 piw: Zakopiańczyk, Zakopiańczyk Miód Malina, Zakopiańczyk Ciemny, Piwniczańskie, Sądeckie, Gorlickie, Podhalańskie Wartkie i Muszyńskie Zamkowe.
Przy projektach piw lokalnych Browar Pilsweizer współpracuje zarówno z lokalnymi sklepami, jak i odbiorcami z kanału HoReCa, czyli hotelami, restauracjami czy pubami działającymi na danym obszarze.
Browar Pilsweizer jest kontynuatorem tradycji założonego w 1804 r. w Siołkowej browaru, który dynamicznie zaczął się rozwijać po przejęciu go w 1887 r. przez czeskiego piwowara Franciszka Paschka.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
W 2005 r. Browar Grybów w Siołkowej został kupiony przez Ivana i Andreja Chovanców, którzy, podobnie jak ponad 100 lat temu Paschek, zajęli się jego rozwojem po latach problemów finansowych – w 2007 r. doprowadzili do ustabilizowania jego sytuacji i rozpoczęli produkcję piwa pod marką Pilsweizer.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Browar Pilsweizer jest obecnie jedynym browarem regionalnym w Małopolsce i na Podkarpaciu. W planach jest rozbudowa browaru o hotel i ośrodek Spa (które będą mieścić się w zrewitalizowanych budynkach starego browaru).