Będzie to pierwsza tego typu hurtownia marki Pilsweizer w Polsce.
owe piwo sprzedawane będzie wyłącznie w Legnicy i jej okolicach. Dołącza do linii piw Browaru Pilsweizer związanych z konkretnymi miejscowościami, które kierowane są zarówno do społeczności lokalnych i „lokalnych patriotów”, jak i do turystów odwiedzających daną miejscowość czy region.
Zobacz również
– Legnica ma bogate tradycje piwowarskie, niestety bardzo podupadłe w ostatnim czasie. Pierwszy browar w Legnicy powstał w 1345 roku i był własnością książęcą, należał do Piastów. Obecnie istniejący, ale nie działający browar pochodzi z przełomu XIX i XX w. Po II wojnie światowej produkowano w nim piwo na użytek Armii Radzieckiej, stacjonującej wtedy w Legnicy, w 1956 roku utworzono Legnickie Zakłady Piwowarskie, które przejęły browar, a obecnie jest on w rękach prywatnych i niestety niszczeje. Stąd pomysł by wskrzesić ideę lokalnego piwa, który realizujemy we współpracy z Browarem Pilsweizer – mówi Rafał Domański, CEO Piwa Tradycyjne S.C. .
Wprowadzane właśnie do sprzedaży Legnickie to jasne piwo z kategorii pils, pasteryzowane i filtrowane, o zawartości alkoholu 5,5 proc. (12 Blg.). Piwo produkowane jest w oparciu o słód jęczmienny i chmiele: Marynka, Lubelski i Magnum.
– Na przyszły rok planujemy poszerzanie współpracy z Browarem Pilsweizer. Zamierzamy poszerzyć paletę oferowanych piw Legnickich do 3 smaków – do obecnego jasnego pilsa dołączą dwa inne, w tym jedno ciemne. W 2018 roku chcemy także otworzyć w Legnicy hurtownię piwa, oferującą całą paletę piw marki Pilsweizer – dodaje Rafał Domański.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
– Nasza „filozofia” i strategia zakłada poza produkcją piw ogólnopolskich, także produkcję piw lokalnych, przede wszystkim na potrzeby regionu, w którym fizycznie funkcjonujemy, czyli Małopolski i Podkarpacia, ale nie tylko. Współpraca z Piwa Tradycyjne S.C, a w jej ramach m.in. uruchomienie w tym roku hurtowni patronackiej w Legnicy, wpisuje się z kolei w naszą strategię ciągłego rozwoju dystrybucji piw marki Pilsweizer na terenie całego kraju – wyjaśnia Andrej Chovanec, Dyrektor Marketingu oraz Członek Zarządu Browaru Pilsweizer
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Browar Pilsweizer jest kontynuatorem tradycji założonego w 1804 r. w Siołkowej (k. Nowego Sącza) browaru, który dynamicznie zaczął się rozwijać po przejęciu go w 1887 r. przez czeskiego piwowara Franciszka Paschka.
W 2005 r. Browar Grybów w Siołkowej został kupiony przez Ivana i Andreja Chovanców, którzy, podobnie jak ponad 100 lat temu Paschek, zajęli się jego rozwojem po latach problemów finansowych – w 2007 r. doprowadzili do ustabilizowania jego sytuacji i rozpoczęli produkcję piwa pod marką Pilsweizer.
Browar Pilsweizer jest obecnie jedynym browarem regionalnym w Małopolsce i na Podkarpaciu. W planach jest rozbudowa browaru o hotel i ośrodek Spa (które będą mieścić się w zrewitalizowanych budynkach starego browaru).