Pizza Patrol, czyli jak zaskakiwać w Social Media – case study

Zakończyła się 8-miesięczna kampania realizowana przez agencję hyperCREW i Brand24 dla sieci pizzerii Da Grasso. Pomysł na Pizza Patrol błyskawicznie reagujący na potrzeby głodnych internautów okazał się strzałem w dziesiątkę. Potwierdził jak ważnym elementem w social media jest zaskoczenie.
O autorze
1 min czytania 2013-09-16

Mechanika akcji polegała na monitorowaniu w czasie rzeczywistym Facebooka.

– Za pomocą narzędzia Brand24 wyszukiwaliśmy wpisy sugerujące, że ktoś ma ochotę na pizzę, lub po prostu jest głodny i docieraliśmy do tych właśnie osób w jak najkrótszym czasie z pachnącą, ciepłą pizzą – mówi Izabela Baron, Social Media Director w agencji hyperCREW.

Lokalizowanie miejsca pobytu autora wpisu odbywało się w oparciu o dane, które można znaleźć na profilu internauty lub w profilach jego znajomych. Po zaledwie kilkudziesięciu minutach od opublikowania wpisu, pizza z Da Grasso docierała do zgłodniałego i zaskoczonego amatora jedzenia. Działając w ten sposób Pizza Patrol odwiedził 11 miast, dostarczając 350 pizz ponad 150 zaskoczonym internautom. Dzięki lawinowemu rozprzestrzenianiu się w sieci wpisów i zdjęć z poszczególnych akcji, do zabawy automatycznie zostali wciągnięci znajomi obdarowanych, zwiększając znacznie socialowy efekt kampanii:

  • kontakt z akcją Pizza Patrol miało ponad 60 000 użytkowników FB
  • Da Grasso zyskało ponad 16 000 nowych fanów
  • o 25% wzrosła liczba interakcji z fanpage’m Da Grasso
  • 95% opinii związanych z akcją miało charakter pozytywny
  • wzrost dyskusji online na temat Da Grasso o 135%
  • wzrost ogólnej dyskusji online na temat pizzy o 12%
  • rezonans akcji w blogach najpopularniejszych polskich blogerów, m.in. Natalii Hatalskiej, Pawła Tkaczyka czy w video blogu Maćka Budzicha

Kampanię zaprojektowała hyperCREW, wsparcie analityczne zapewnił Brand24 a za rozwiązania logistyczne odpowiedzialna była agencja Great Open House. Pizza Patrol jest znakomitym przykładem wzajemnego uzupełniania się działań online i offline i przenikania się świata wirtualnego z realnym.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj