Mechanika akcji polegała na monitorowaniu w czasie rzeczywistym Facebooka.
– Za pomocą narzędzia Brand24 wyszukiwaliśmy wpisy sugerujące, że ktoś ma ochotę na pizzę, lub po prostu jest głodny i docieraliśmy do tych właśnie osób w jak najkrótszym czasie z pachnącą, ciepłą pizzą – mówi Izabela Baron, Social Media Director w agencji hyperCREW.
Zobacz również
Lokalizowanie miejsca pobytu autora wpisu odbywało się w oparciu o dane, które można znaleźć na profilu internauty lub w profilach jego znajomych. Po zaledwie kilkudziesięciu minutach od opublikowania wpisu, pizza z Da Grasso docierała do zgłodniałego i zaskoczonego amatora jedzenia. Działając w ten sposób Pizza Patrol odwiedził 11 miast, dostarczając 350 pizz ponad 150 zaskoczonym internautom. Dzięki lawinowemu rozprzestrzenianiu się w sieci wpisów i zdjęć z poszczególnych akcji, do zabawy automatycznie zostali wciągnięci znajomi obdarowanych, zwiększając znacznie socialowy efekt kampanii:
- kontakt z akcją Pizza Patrol miało ponad 60 000 użytkowników FB
- Da Grasso zyskało ponad 16 000 nowych fanów
- o 25% wzrosła liczba interakcji z fanpage’m Da Grasso
- 95% opinii związanych z akcją miało charakter pozytywny
- wzrost dyskusji online na temat Da Grasso o 135%
- wzrost ogólnej dyskusji online na temat pizzy o 12%
- rezonans akcji w blogach najpopularniejszych polskich blogerów, m.in. Natalii Hatalskiej, Pawła Tkaczyka czy w video blogu Maćka Budzicha
Kampanię zaprojektowała hyperCREW, wsparcie analityczne zapewnił Brand24 a za rozwiązania logistyczne odpowiedzialna była agencja Great Open House. Pizza Patrol jest znakomitym przykładem wzajemnego uzupełniania się działań online i offline i przenikania się świata wirtualnego z realnym.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]