– Dostrzegamy ogromną szansę wynikającą z rozwoju e-commerce i zmiany nawyków w dokonywaniu zakupów, dlatego inwestujemy w rozwój usług nadania i odbioru paczek pod marką „ORLEN Paczka”. To ważny projekt biznesowy, który wpisuje się w ujęty w strategii ORLEN2030 rozwój segmentu detalicznego. Oferujemy klientom dostęp do ponad 6 tys. punktów nadań i odbiorów przesyłek, w tym także automatów paczkowych, których liczba systematycznie będzie rosła. W ten sposób będziemy pozyskiwać nowych klientów, co przyniesie nam realne korzyści biznesowe. Wzmocni także naszą pozycję na rynku e-commerce, jednym z kluczowych dla polskiej gospodarki, którego wartość przekracza w Polsce już 100 mld zł – mówi Daniel Obajtek, prezes zarządu PKN ORLEN.
Koncern postawił już automaty paczkowe w wielu polskich miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Płocku, Gdańsku, Gdyni, Łodzi, Poznaniu, Wrocławiu i miastach Aglomeracji Śląskiej. Są one zlokalizowane w miejscach o dużym natężeniu ruchu, dostępnych przez całą dobę. Klienci będą mieć 3 dni robocze na odebranie swoich paczek, to więcej niż oferują inni operatorzy. Partnerem logistycznym usługi jest RUCH, który PKN ORLEN z sukcesem przejął pod koniec ubiegłego roku. Spółka zrealizowała w tym czasie wiele inwestycji w infrastrukturę, dzięki czemu już w 90 proc. punktów czas dostawy przesyłek „ORLEN Paczka” skrócił się do 1-2 dni od nadania ich przez e-sklep. Partnerem PKN ORLEN przy rozwoju sieci automatów paczkowych jest Kern, rodzinna firma ze Szwajcarii.
Zobacz również
– Badania i analizy dowodzą, że odbiór przesyłek w punktach staje się najczęściej wybieraną formą dostawy w Polsce. Jest też postrzegany jako najbardziej ekologiczny, ponieważ ogranicza transport kurierski, a przez to emisję CO2. Dlatego stworzyliśmy „ORLEN Paczkę” – nowoczesną sieć punktów dostępnych w najlepszych lokalizacjach. Korzystanie z niej ułatwia aplikacja mobilna, która pozwala m.in. bezdotykowo otwierać skrytki w automatach paczkowych, a także otrzymywać kupony i rabaty za odbieranie przesyłek. Już teraz dzięki usłudze ORLEN Paczka sprzedawcy docierają ze swoją ofertą do prawie 10 mln użytkowników, którzy mają punkt odbioru w odległości do 10 minut pieszo. Naszą przewagą są również udogodnienia dla osób z niepełnosprawnością, w tym łatwy podjazd do automatu, wygodne umiejscowienie panelu do obsługi oraz możliwość odbioru paczek w zasięgu ręki – mówi Patrycja Klarecka, członek zarządu PKN ORLEN ds. Sprzedaży Detalicznej.
Aplikacja mobilna „ORLEN Paczka” jest dostępna na urządzenia z systemem IOS i Android. Umożliwia ona śledzenie statusu zamówionej przesyłki, odebranie jej w całej sieci punktów oraz bezdotykowe otwieranie skrytki w automatach, bez konieczności oczekiwania w kolejce. Aplikacja pozwala też znaleźć punkty „ORLEN Paczka” na mapie wraz z nawigacją do nich.
Sieć „ORLEN Paczka” obejmuje około 1100 stacji ORLEN, ponad 1000 kiosków RUCHu, prawie 4000 punktów partnerskich i 200 automatów paczkowych. Do końca tego roku udostępnionych będzie już 500 automatów, które znajdą się w każdym województwie. W kolejnych latach PKN ORLEN planuje dalszą, intensywną rozbudowę usługi „ORLEN Paczka”. Do końca 2022 roku klienci będą mogli korzystać z 2000 automatów paczkowych na terenie całego kraju. #NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Słuchaj podcastu NowyMarketing