Główną postacią gry jest superbohater cyberprzestrzeni, autorytet w kwestiach cyberbezpieczeństwa i zagrożeń, które czyhają na użytkowników internetu. Są to m.in. – uploadowanie nieodpowiednich zdjęć do sieci, pobieranie niebezpiecznych załączników, łączenie się z obcym Wi-Fi, klikanie w spamowe pop-upy, ochrona swoich danych czy unikanie zawirusowanych maili – i właśnie w kontekście takich niebezpieczeństw sprytnie edukuje gra PKO Banku Polskiego.
– Naturalną konsekwencją udostępniania młodym bankowości internetowej iPKO i mobilnej – IKO jest dla nas edukacja z zakresu cyberbezpieczeństwa. Chcemy zwrócić nastolatkom uwagę na zagrożenia związane z użytkowaniem najnowszych technologii. Coraz szerszy i powszechniejszy dostęp do usług internetowych wymaga pogłębienia kompetencji cyfrowych wśród tej grupy wiekowej. Gra „Bitwa o Neta” nam w tym pomoże – mówi Aleksandra Gieros-Brzezińska, dyrektor pionu marketingu i komunikacji w PKO Banku Polskim.
Zobacz również
„Bitwa o Neta” to kompilacja mikrogier, czyli kilkusekundowych, prostych zadań, które gracze rozgrywają jedno po drugim, na ekranach swoich smartfonów. Wszystkie działania pomagają zgłębić tajniki ochrony przed wirtualnym niebezpieczeństwem, które może zagrażać w prawdziwym życiu, co więcej – uczą odpowiedzialnego zachowania w cyberprzestrzeni. Każda gra niesie ze sobą inną lekcję i jednocześnie sprawdza spryt, spostrzegawczość oraz umiejętność szybkiego reagowania. W ramach „sesji szkoleniowej”, zadania rozgrywane są jedno po drugim, ale w losowej kolejności. Im więcej pomyślnie ukończonych gier, tym szybkość i poziom trudności wzrasta. Po pomyślnym ukończeniu zadania gracze otrzymują punkty. Na podstawie najwyższych wyników każdego z graczy ustalany jest ranking najzdolniejszych Adeptów Cyber Camp. Natomiast w przypadku niewykonania trzech zadań następuje koniec gry.
Agencja Artegence odpowiada za działania kreatywne, design i dewelopment w projekcie.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell