Zasięg sieci terminali eService i wsparcie PKO BP w połączeniu z platformą ZenCard mają pozwolić na stworzenie nowego standardu rynkowego, opartego o programy rabatowo-lojalnościowe przy wykorzystaniu dowolnych kart wydanych przez dowolny bank.
ZenCard to platforma umożliwiająca wirtualizację i konsolidację kart lojalnościowych. Założeniem ZenCard jest przede wszystkim uproszczenie prowadzenia programów lojalnościowych i rabatowych przez sieci handlowe oraz małe i średnie przedsiębiorstwa, a także zapewnienie klientom sklepów maksymalnej wygody z ich korzystania. Jest to pierwsza tego typu technologia, która daje możliwość nagradzania klienta za transakcje, jakie wykonuje przy użyciu dowolnej karty płatniczej. Sprzedawcy mogą za pośrednictwem ZenCard tworzyć programy lojalnościowe, przyznawać zniżki czy oferty dodatkowe, którymi sami zarządzają. System łączy dane o zakupach online i offline, umożliwiając sprzedawcom dopasowanie promocji do zachowań i zainteresowań klientów. Ogromny potencjał tej unikalnej technologii, wspierającej aktywizację klientów kart płatniczych i zachęcanie ich do transakcji bezgotówkowych, został zauważony przez PKO BP oraz eService – lidera rynku płatności bezgotówkowych oraz wieloletniego partnera PKO BP w zakresie akceptacji kart płatniczych. Dostęp do technologii ZenCard oraz jej rozwój w Polsce będą możliwe dzięki integracji z siecią blisko 150 tysięcy terminali agenta rozliczeniowego.
Zobacz również
Od początku wierzyliśmy, że nasz produkt zrewolucjonizuje rynek marketingu transakcyjnego, a dzięki współpracy z PKO Bankiem Polskim będzie to możliwe dużo szybciej i dynamiczniej. Dodatkowo, zasięg sieci terminali eService stwarzają nam warunki do osiągnięcia efektu skali poprzez dotarcie z naszą unikalną technologią do szerokiego grona klientów Banku, zarówno detalicznych, małych i średnich przedsiębiorstw, jak i korporacyjnych. Naszym celem jest przede wszystkim dostarczenie sklepom oraz ich klientom wygodnego programu lojalnościowo-rabatowego, do którego działania potrzebna jest wyłącznie dowolna karta płatnicza – komentuje Jarosław Sygitowicz, współzałożyciel ZenCard.
Dzięki przejęciu ZenCard przez PKO BP, sieci retail, sklepy i punkty usługowe, obsługiwane przez agenta rozliczeniowego eService, zyskają łatwy dostęp do kompletnego programu lojalnościowego bez kuponów, bonów i kodów rabatowych lub możliwość rozszerzenia swoich istniejących programów. Dodatkowo, platforma umożliwi tworzenie spersonalizowanych ofert i komunikacji z klientem, w oparciu o dane na temat zachowań zakupowych konsumenta.
PKO Bank Polski jest pionierem we współpracy start-upów z korporacjami na polskim rynku. Zakup ZenCard oraz dalszy rozwój spółki z udziałem jej założycieli jest ważnym elementem strategii Banku w obszarze zarządzania relacją z klientem. Z jednej strony transakcja umożliwia wykorzystanie nowej technologii jako narzędzia do wsparcia promocji prowadzonych przez Bank. Z drugiej natomiast – daje Bankowi istotną przewagę w walce o klienta MŚP, który w standardzie może otrzymać narzędzie do lojalizowania swoich klientów i badania ich aktywności – mówi Szymon Wałach, Dyrektor Pionu Analiz i Strategii w PKO Banku Polskim.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Nowy standard rynkowy
Słuchaj podcastu NowyMarketing
ZenCard to platforma do zarządzania programami aktywizacji klientów, która rozpoznaje konsumenta po numerze karty płatniczej podczas dokonywania transakcji. Poprzez funkcjonowanie w czasie rzeczywistym, retailer otrzymuje dużą swobodę działania w momencie pojawienia się klienta. Już przy dokonywaniu płatności kartą, system zbiera zgody klientów oraz dane dotyczące wykonywanej transakcji, automatycznie oferując spersonalizowane oferty i naliczając rabaty.
Rozwiązanie oferowane przez ZenCard to wirtualizacja kart rabatowych i ich konsolidacja na jednym nośniku poprzez integrację z kartą płatniczą. W skrócie, system ZenCard oferuje:
-
marketing transakcyjny, dający sklepom, sieciom handlowym i punktom usługowym możliwość dodania do istniejących kart płatniczych klientów, funkcji uniwersalnej karty rabatowo-lojalnościowej;
-
automatyczne naliczanie punktów, stempelków czy rabatów od kwoty płatności;
-
zbieranie danych zarówno o transakcjach dokonywanych przez wprowadzenie karty do terminala, transakcji zbliżeniowych, transakcji dokonywanych poprzez płatności mobilne, jak i transakcji online;
-
wychwycenie konkretnych produktów lub grup produktowych w koszyku zakupowym klienta, dzięki integracji z systemem kasowym.
W związku z tym, że system działa na karcie płatniczej, sprzedawca ma dostęp do lepszej jakości i bardziej szczegółowych danych niż w przypadku tradycyjnych programów lojalnościowych. Co więcej, wirtualna karta rabatowa to opcja znacznie tańsza w utrzymaniu. Dla klienta system jest bardzo wygodny i nie wymaga dodatkowych kart czy kuponów. Kartą lojalnościową jest w tym przypadku dowolna karta płatnicza dowolnego banku.
ZenCard powstał w 2013 roku, a jego założycielami są Krzysztof Klimczak, Jarosław Sygitowicz i Marek Rogoziński. ZenCard od początku był wspierany przez SpeedUp Group, wiodący fundusz inwestycyjny w Polsce, specjalizujący się w inwestycjach wczesnego etapu.
Transakcja to ogólny przykład trendu pokazującego, że innowacji nie da się stworzyć w dużej firmie i łatwiej jest ją kupić, a następnie skomercjalizować dzięki sieci sprzedaży dużego podmiotu i wdrożyć do powszechnego użycia. To najlepsze połączenie między startupem i dużą firmą, korporacją. Pokazuje też, że bank PKO PB widzi, że używając swoich kanałów sprzedaży i komunikacji oraz pozycji na rynku może szybko skomercjalizować technologię i cały model działania i na tym budować swoją przewagę konkurencyjną. Dzięki temu ZenCard może stać się standardem lojalności w Polsce i regionie, tak jak BLIK staje się standardem płatności – podsumowuje Bartłomiej Gola, Partner Generalny SpeedUp Group.