Lider innowacji w sektorze finansowym, regularnie wdraża nowoczesne rozwiązania technologiczne i wyznacza trendy na rynku. W ramach Planu na Rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju ściśle współpracuje z administracją państwową, tworząc rozwiązania upowszechniające usługi e-administracji dla milionów obywateli i firm.
Jako pierwszy zaangażował się w rządowy program Rodzina 500 +. Poprzez systemy transakcyjne PKO Banku Polskiego złożono już ponad 240 tys. wniosków o przyznanie świadczenia. Docelowo z tej formy może skorzystać 250-300 tys. jego klientów. Kolejnym krokiem w stronę budowania cyfrowego państwa było udostępnienie przez bankowość elektroniczną Platformy Usług Elektronicznych ZUS oraz Profilu Zaufanego – narzędzia, umożliwiającego potwierdzanie tożsamości w e-urzędach. W tym roku klienci Banku mogli skorzystać z uproszczonej drogi rozliczania podatku dochodowego.
Zobacz również
– Wykorzystując swój potencjał, wiedzę i doświadczenie pracowników oraz zaawansowane technologicznie zaplecze, aktywnie włączamy się w projekty istotne społecznie do których należą usługi e-państwa. Klienci PKO Banku Polskiego chętnie korzystają z usług e-urzędów dostępnych przez bankowość elektroniczną – złożyli już 260 tys. wniosków o świadczenie w programie Rodzina 500 +, 160 tys. osób założyło tą drogą Profil Zaufany (eGO), a 8,5 mln może poprzez naszą bankowość elektroniczną skorzystać z serwisu PUE ZUS – mówi Adam Marciniak, dyrektor Pionu Rozwoju i Utrzymania Aplikacji w PKO Banku Polskim.
BAI Global Innovation Awards to jeden z najbardziej prestiżowych, międzynarodowych konkursów dla firm z sektora finansów. Jego organizatorem jest Bank Administration Institute (BAI) renomowane stowarzyszenie zrzeszające instytucje finansowe. Od ponad 90 lat wpływa na kształt oraz rozwój światowej gospodarki, prowadząc badania i publikując raporty będące źródłem wiedzy o bankowości. Wyniki konkursu zostaną ogłoszone podczas uroczystej gali towarzyszącej konferencji BAI Beacon, która odbędzie się na początku października w Chicago.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach