W pociągach PKP Intercity pasażerowie będą mogli skorzystać z wyczekiwanych maszyn vendingowych, które podniosą komfort podróżowania. W automatach będzie można kupić zimne i ciepłe napoje, świeże kanapki oraz przekąski – batony, wafelki, czipsy. W trakcie pilotażu codzienną obsługą automatów zajmie się spółka WARS.
Projekt ma na celu uzupełnienie oferty gastronomicznej we wszystkich pociągach kategorii IC. W każdym pociągu tej kategorii znajdować się będzie jedna para automatów (jeden na napoje zimne i przekąski oraz drugi na napoje ciepłe). Dzięki takiemu rozwiązaniu pasażerowie będą mieli możliwość skorzystania z usługi gastronomicznej przez cały czas trwania podróży. We wszystkich maszynach vendingowych możliwe będzie dokonywanie płatności tylko za pomocą karty. Pilotaż ma na celu wypracowanie zasad funkcjonowania, weryfikację skali zapotrzebowania i przygotowanie Spółki do realizacji usługi w docelowym zakresie.
Zobacz również
Po pozytywnym wyniku pilotażu, PKP Intercity będzie mogło skorzystać z prawa opcji na dostawę 118 automatów do 45 wagonów COMBO i 14 zmodernizowanych elektrycznych zespołów trakcyjnych ED74 wraz z serwisem technicznym automatów na kolejne 48 miesięcy. W kolejnych wagonach, które do standardu COMBO modernizuje dla PKP Intercity H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych i Remtrak, automaty będą montowane w trakcie modernizacji.
– Wprowadzenie automatów vendingowych w pociągach PKP Intercity to kolejny krok w kierunku poprawy komfortu podróży. Chcemy, aby świadczone przez Spółkę usługi jak najlepiej spełniały oczekiwania naszych klientów. Teraz, bez względu na porę, pasażerowie będą mieli stały dostęp do napojów i przekąsek podczas podróży. Mamy nadzieję, że program pilotażowy przebiegnie sprawnie i będziemy mogli sukcesywnie wprowadzać usługę na coraz większej liczbie tras – powiedział Adam Wawrzyniak, członek zarządu PKP Intercity.
Nowe urządzenia pojawią się w pociągach:
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
- 17100 (78101)/(87100)71100 Strzelecki w relacji Warszawa – Gorzów Wielkopolski – Warszawa,
- 18100/81100 Gałczyński w relacji Warszawa – Gorzów Wielkopolski – Warszawa,
- 18106/81106 Mewa w relacji Warszawa – Świnoujście – Warszawa oraz,
- 18102/81102 Podlasiak w relacji Suwałki – Świnoujście – Suwałki,
- 17104/71104 Warta w relacji Warszawa – Poznań w niedziele, Poznań – Warszawa w poniedziałki,
- 65102/56102 Mamry w relacji Wrocław – Olsztyn – Wrocław,
- 57102/75102 Drwęca w relacji Olsztyn – Poznań – Olsztyn,
- 75106/57106 Lednica w relacji Poznań – Gdynia – Poznań
- 57104/75104 Bachus w relacji Gdynia – Zielona Góra – Gdynia,
- 57150/75150 Zatoka w relacji Poznań – Gdynia – Poznań.
Lista składów z maszynami vendingowymi może ulec zmianie, np. przy wprowadzeniu nowego rozkładu jazdy. Dostawcą maszyn, wyłonionym w drodze przetargu, jest firma Quattro Sp. z o.o.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Zdjęcie główne: mat. pras.