W ramach umowy sponsorskiej, która miała obowiązywać w latach 2023-2027, PKP Intercity otrzymało prawa do używania tytułów, m.in.: „Sponsora Olimpijskiej Reprezentacji Polski na Igrzyska XXXIII Olimpiady Paryż 2024”, „Sponsora Młodzieżowej Reprezentacji Polski na Zimowe Młodzieżowe Igrzyska Olimpijskie Gangwon 2024”, „Sponsora Polskiego Komitetu Olimpijskiego” oraz „Sponsora Polskiego Ruchu Olimpijskiego”.
Z dniem 10 września PKP Intercity wypowiedziało umowę z Polskim Komitetem Olimpijskim ze skutkiem natychmiastowym. Jako powód wypowiedzenia umowy przewoźnik wskazuje przede wszystkim utratę zaufania do Polskiego Komitetu Olimpijskiego (PKOl) wynikającą z istotnych z punktu widzenia PKP Intercity okoliczności.
Zobacz również
-
#PrzeglądTygodnia [27.09-03.10.24]: suszonki września, przegląd kampanii na Pink October, alkohol w saszetkach znika z półek sklepowych
-
#PolecajkiNM cz. 26: Narodowe Archiwum Cyfrowe, strefa marki CeraVe i Foresight.edu
-
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
Brak realizacji wszystkich świadczeń wskazanych w umowie sponsorskiej dla PKP Intercity przez PKOl spowodował dla PKP Intercity straty marketingowe.
Ponadto w drugim półroczu obowiązywania umowy, zasadnicza część świadczeń miała zostać zrealizowana w trakcie trwania Igrzysk Olimpijskich. Jednak ich zakończenie stało się początkiem kontrowersji wokół działaczy PKOI w przestrzeni medialnej, która z kolei godzi w budowany przez lata wizerunek medialny PKP Intercity.
PS Santa Lucia, Samsung i Victory Selfie, NBC i Snoop Dogg, Eurosport i Podsiadło – marketingowi zwycięzcy i przegrani IO 2024 [OPINIE]
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]