PKP wspiera akcję #TataTeżCzyta

O autorze
2 min czytania 2023-06-21

23 czerwca obchodzony jest Dzień Ojca. Będzie to jednocześnie kulminacja akcji #TataTeżCzyta. Z tej okazji na siatkach led dworców PKP w Warszawie, Poznaniu i Katowicach pojawią się animacje zachęcające do czytania książek dzieciom. Na akcję #TataTeżCzyta, oprócz działań w przestrzeni miejskiej, składają się także: broszura Supermoc książek #TataTeżCzyta autorstwa ekspertek ds. czytelnictwa i nowoczesnej edukacji Marii Deskur i Edyty Plich, specjalna strona www poświęcona akcji oraz wsparcie influencerów i zaangażowanie wydawców literatury dziecięcej. Inicjatorami kampanii #TataTeżCzyta są Fundacja Powszechnego Czytania oraz wydawnictwo Tatarak.

Według badań na temat stanu czytelnictwa książek w Polsce przeprowadzonych przez Bibliotekę Narodową*, mężczyźni czytają mniej niż kobiety i zdecydowanie rzadziej czytają swoim dzieciom.

– Doświadczenie wielu z nas pokazuje, że czytaniu sprzyjają podróże. Koniec roku szkolnego i początek wakacji to idealny moment, żeby w trakcie rodzinnego wyjazdu przekonać się do wspólnego czytania. Dlatego cieszy nas wsparcie PKP, które udostępniło nam swoje przestrzenie reklamowe do pokazania akcji #TataTeżCzyta na głównych dworcach kolejowych w Polsce. To doskonałe miejsca, żeby w skuteczny sposób zachęcić ojców, dziadków czy opiekunów do czytania książek. To właśnie stąd tysiące dzieci ruszą na swoje wymarzone wakacje z rodzicami lub obozy czy kolonie – mówi Katarzyna Konopka, koordynatorka projektu # TataTeżCzyta z ramienia Fundacji Powszechnego Czytania.

W ramach miejskiej odsłony kampanii #TataTeżCzyta, od 23. do 27. czerwca br. na 4 siatkach ledowych w Warszawie (siatka od strony Al. Jerozolimskich i Złotych Tarasów), Poznaniu (siatka na CH Avenida vis a vis Targów Poznańskich) i Katowicach (siatka na Galerii Katowickiej przy Dworcu Głównym PKP i PKS) będzie można obejrzeć spot bazujący na ilustracjach i treści z broszury Supermoc książek #TataTeżCzyta.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Spot w prosty sposób pokazuje, co daje czytanie dziecku i zachęca do pobrania broszury, która stanowi rodzaj atrakcyjnego przewodnika o tym, jak zaznajamiać dziecko z książkami.

Autorką ilustracji jest Joanna Rusinek, projekt graficzny stworzyła Dorota Nowacka, za przygotowanie spotu odpowiada Daria Szadkowska ze Studia Foto Graph.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Pozostałe elementy kampanii #TataTeżCzyta

Broszura Supermoc książek #TataTeżCzyta, autorstwa Marii Deskur oraz Edyty Plich, od lat zaangażowanych w promocję czytelnictwa i nowoczesną edukację dzieci, to główne narzędzie komunikacyjne akcji #TataTeżCzyta. Autorki stworzyły publikację, która w prosty, przystępny językowo i jednocześnie atrakcyjny wizualnie sposób pokazuje jak zaznajamiać dzieci z książkami. Z założenia głównymi odbiorcami broszury są ojcowie/mężczyźni, ale autorki nie wykluczają, że chętnie będą z niej korzystać również matki/kobiety.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Publikacja zawiera także tytuły książek polecanych do czytania dzieciom na każdym etapie ich rozwoju. Jest to lista blisko 40 pozycji rekomendowanych przez polskich wydawców literatury dziecięcej, którzy również zaangażowali się w projekt. Publikacja Supermoc książek #TataTeżCzyta jest dostępna bezpłatnie w formie papierowej oraz jako pdf do pobrania ze strony www.TataTezCzyta.pl.

Na stronie akcji www.TataTezCzyta.pl można znaleźć również scenariusze zajęć dla bibliotek promujących czytanie wśród ojców.

Patronat honorowy nad akcją #TataTeżCzyta objęła Biblioteka Narodowa, a wspierają ją znani i lubiani ojcowie: muzyk Krzysztof Zalewski, Łukasz Dominiak „Who’s Your Daddy”, dziennikarz sportowy oraz zawodnik taekwondo i MMA Łukasz Jurkowski „Juras”, a także Wiesław Nowobilski, szef ekipy remontowej z programu „Nasz Nowy Dom”. W akcję włączyła się również Anna Lewandowska.

  • Patronat honorowy: Biblioteka Narodowa
  • Organizatorzy kampanii: Wydawnictwo Tatarak i Fundacja Powszechnego Czytania
  • Partnerzy projektu: Miasto Warszawa, Narodowe Centrum Kultury, Unia Metropolii Polskich, KBF, Wrocławski Dom Literatury, Polska Izba Książki, Fundacja Olgi Tokarczuk, Fundacja Edico, Dystrybucja Platon, Taniaksiazka.pl, Czasdzieci.pl, Drukarnie Abedik, Perfekt, Anczyca, Sowa.
  • Partnerzy medialni kampanii: TVP ABC, Polskie Radio Dzieciom, Bliżej Przedszkola
  • Wydawnictwa polecające książki w projekcie: Agora dla dzieci, Albus, Babaryba, Bajka, Bosz, Buka, Czytalisek, Druganoga, Dwukropek, Storyhouse Egmont, Entliczek, Ezop, Format, Frajda, Harperkids, Hokus-pokus, Mamania, Media Rodzina, Muchomor, Olesiejuk, Papilon, Polarny Lis, Poradnia K, Powergraph, Prószyński, PWN, Rebis, Świetlik, Tako, Tatarak, Widnokrąg, Wilga, WSiP, Wytwórnia, Zakamarki, Zielona Sowa, Znak.

Projekt współfinansowany w ramach programu Unii Europejskiej Kreatywna Europa

* Badania Biblioteki Narodowej: Stan czytelnictwa książek w Polsce w drugim roku pandemii (2021-2022)